Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 Vi har en 12 mnd gammel datter. Hun er barnebarn nr 10. Farmor og farfar jobber, og har romslig økonomi. Fra dem fikk jeg (svigerdatter) kakespade+6kakegafler fra hardangerbestikk. Mannen min (sønnen deres) fikk Black and decker dustbuster, sånn håndholdt støvsuger, + sånn arbeidslys til bruk i garagen ved bilskruing ol. Og dette er svært bra gaver synes jeg. Ja synes i grunnen de kunne kjøpt bare en gave, til oss felles, men det er no så. Men så var det til jenta vår da...... Jeg må innrømme at jeg ble veldig skuffa, og håpte det var en feil når det kom en bitteliten og veldig lett pakke fra farmor og farfar til "janne". -Vår datter fikk en genser fra exit, prisen sto på også, 119,- Det var det.............. Må ærlig innrømme jeg ble fornærma, syntes det var en "pinglete" julegave..... Greit at hun er barnebarn nr 10, og at jeg ikke forventer at de skal kjøpe sååå masse gaver, eller dyre, men en liten genser...... Litt flaut synes jeg. Jeg vet ikke hva de andre barnebarna har fått da................. Og de har god økonomi, det er ikke pengene det står på. Huff, er jeg smålig, eller?
Ranveig R Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 Eg synest generelt at fokuset på pakkar i jula har gått over stokk og stein... Kanskje dei tenkte som så at ungane får alltid så mykje at det kanskje er viktigare å gje noko skikkelig fint til foreldra? Ungane er no så små enno at dei ikkje skjønar stort av dette. Det er gjerne uvanleg å prioritere sånn, men eg skjønar det egentlig godt. Eg går ut ifrå at det ikkje var sånn at jenta di sat der med ein genser som einaste julepresang i år. Nei, ver glad for at jenta di har besteforeldre som bryr seg om heile familien og som tar seg råd til flotte gåver til deg og mannen din.
krabbetrollet Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Ja, jeg synes nesten du er litt smålig. Kanskje de tenker at hun ikke skjønner noe av det likevel, hun er jo ganske liten. Kanskje hun får flottere gaver etterhvert som hun blir eldre, kanskje ikke. Minstemann her fikk en leketelefon og en lommelykt av mine foreldre, og det synes jeg på ingen måte var for lite, selv om de større søskene fikk mer. Han kommer til å få "flottere" gaver når han blir større. Av oldeforeldrene sine fikk han genser. Super gave synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #4 Skrevet 26. desember 2006 Hos oss får foreldrene mindre (billigere) gaver, men barna får mer. det synes jeg er riktig. Julen er for barna. Synes ikker barna trenger dyre gaver, men kanskje litt smålig m 119 kr ja....!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 Ja, jeg synes du er smålig. En genser er jo både en fin og praktisk gave. Vi er kjempeglad hvis vi får gaver vi....men hver sine forventinger og krav...
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #6 Skrevet 26. desember 2006 Jeg syns ikke dette er noe dumt spørsmål. Ville kanskje tenkt litt slik selv. Men jeg syns at uansett hvor mange barnebarn det er så bør man gi omtrent samme summen til hver enkelt. (minstemann bør ikke få de billigste gavene selv om de ikke forstår noe) Så hvis de 9 andre barnabarna fikk julegaver for ca 100-150 kr syns jeg det i og for seg er greit, men da hadde jeg nok heller ønsket at de skulle gitt mere til barna og mindre til de voksne.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #7 Skrevet 26. desember 2006 Hei HI her. Ja, det er lissom nettopp det, kunne de ikke gitt de 4 barna sine+ svigerarn mindre og heller mer til ungene? Huff, nei, jeg er bare vant til at gaver koster mer enn 119 kr.... og jeg forventet lissom litt mer fra farmor og farfar.....
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 Grådig er du! Kanskje farmor og farfar brukte lang tid på å finne den rette gaven og likte genseren veldig godt, men det bryr du deg vel ikke om.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #9 Skrevet 27. desember 2006 Jeg er faktisk enig med deg HI ..Synes ikke du er smålig i det hele tatt.. Svigers ga oss gryte og knivsett som sikkert kostet litt. mens det ene barnebarnet fikk skipakke m skisko og staver og det andre fikk to gensere fra cubus (79 pr stk) og en ullbody .. Ingen skal fortelle meg at den ullbodyen koster flere hundre kr .. Jeg synes det er helt forferdelig at det ene barnebarnet er mer verd enn det andre (for slik føles det). Vi voksne trenger ikke masse dyre gaver, jeg føler det er barnas jul og da kan i det minste besteforeldre gi likt til barnebarna sine
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #10 Skrevet 27. desember 2006 Jeg er helt enig med deg. Det er ikke prisen på selve gaven som betyr noe her (selv om det er rart når de bruker så mye penger på de voksne) Men det som er viktig er at man ikke gjør forskjell på barnebarna. Jeg har selv vokst opp med besteforeldre som har favorisert enkelte barnebarn (kanskje ikke på julegavefronten, men på mange andre områder) og man er ikke gammel før slikt merkes.
Maud Skrevet 27. desember 2006 #11 Skrevet 27. desember 2006 Jeg synes ikke du har rett til å være fornærmet. Jenta deres skjønner jo ingenting av jul. Svigerforeldrene dine har gitt fine gaver til deg og mannen og også det tar du galt opp. Det er jammen ikke lett å gjøre folk fornøyde... Neste år får kanskje jenta mer til jul, da skjønner hun mer. Hvis dere vil at barna skal prioriteres, kan dere eventuelt gi beskjed om at dere selv ikke trenger julegaver. "En liten genser" høres temmelig egoistisk og kravstort ut i mine ører.
Snuppa! Skrevet 27. desember 2006 #12 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har slutta å bry meg om hva jeg får i julegave for lenge siden. Jeg er glad hvis jeg har gledet noen andre med presanger.Jeg er voksen og det jeg ønsker meg kan jeg jo kjøpe selv. Og for å legge til så fikk lillesnupp ingenting av mine foreldre i år,og det er eneste barnebarn,men jeg går ikke hen og blir fornærma for det. Er det noe hun trenger kjøper vi det selv,sånn er det bare tenker jeg da.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #13 Skrevet 27. desember 2006 SNUPPA: Hva er årsaken til at mormor og morfar ikke gir eitt eneste barnebarn nor til jul...? Ikke en 100 lapp til å sette på bankkontoen engang? Jeg ble øitt sjokkeret nå jeg, litt satt ut lissom....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå