Gå til innhold

Hvordan "tar dere fatt" barna deres når de hiver mat osv på gulvet v matbordet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 13 mnd hiver ned det meste hele tiden.. mat og kopp går i gulvet, selvom hun ikke er mett...

Har prøvd å være streng, eller å overse det, men blir ikke bedre....

hva gjør dere???

Skrevet

Eg flyttar vekk resten av maten så han ikkje når den, og seier at maten skal vere på bordet. Og så satsar eg på at det berre er ein fase han må gjennom.

Skrevet

Og dette lurer jeg også fryktelig på!!

Vi har konsekvent forsøkt å ta vekk kopp og asjett med en gang hun kaster. Men kan ikke si at det bedrer seg. Må jo bare tilføye at når hun er skikkelig sulten skjer dette så og si aldri! Så for meg ser det ut til at det er hennes form for morsomheter og utprøving ved bordet når hun kjeder seg. Jeg følger spent tråden : )

Skrevet

Dette skjer også hos oss (13 mnd). Hjemme blir det borte, pga 2 hunder som strategisk plasserer seg under bordet under mating. Men når vi er borte, blir det jo et veldig søl....

Skrevet

Jeg fjernet maten og ventet en liten stund før jeg satte den tilbake. Forklarte at maten skal være på bordet.

Nå er hun blitt 1,5 år og har sluttet med å kaste mat på gulvet...nesten.

Hvis hun er sint eller ikke får viljen sin gjør hun det, men ikke ellers.

Skrevet

Luke kaster mat når han er mett så det er ikke et stort problem hos oss ;o)

Skrevet

Her går maten i golvet når han ikkje vil ha meire mat.

Skjer av og til med ting han ikkje synes noko om.

Om katten er der,så liker han å terge katten med å holde mat utforbi stolen sin slik at katten strekker seg opp.

Men eg trur det berre er ein fase dei går gjennom når dei hiv maten på golvet.

Skrevet

sånt skjer her og.. men tar det vekk i noen min, og gir ho det igjen etterpå med tale om at den skal stå der.. hender det fyker ned igjen et par ganger, men regner med det er temmelig vanlig å gjøre det i den alderen ;))

tålmodighet :)

Skrevet

Når vi med alvorlig stemme hver gang forklarte at man IKKE kaster mat på gulvet. Så begynnte han med å rekke ut hånden for å gi den uønskede maten til oss... også halvtyggd mat fra munnen...så han kaster ikke lengre mat på gulvet, men jeg vet ikke om det er ett fremskritt...?

....noen ganger føler man seg hjelpeløs som mamma... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...