Gå til innhold

Dere som har vært på lapraskopi, kan dere være så snill å titte innom her....

Anbefalte innlegg

har fått innkalling nå i januar og har noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på

Etter undersøkelsen, hadde dere mye smerter, hvor lenge hadde dere vondt?

Var dere sykemeldte etter inngrepet, evt hvor lenge da?

Hadde dere mye kluss med syklusen etter inngrepet, tok det lang tid før dere fikk mens og el igjen?

Fant de ut noe etter undersøkelsen eller er dere nå henvist videre?

Har dere eller vet dere om noen som er blitt gravide etter operasjonen?

Blir veldig takknemlig om dere vil ta dere tid til å svare på noen av spm.Er selv veldig usikker på denne undersøkelsen og veldig redd for at noe galt kan skje.

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg tok lap i september. Hadde luftsmerter i skuldrene og sår hals i et par dager. Men det er til å leve med. Hadde sårsmerter noe lengre. Brukte paralgin forte og ibux (som jeg fikk på sykehuset) de første dagene og etter det paracet og evt. ibux et par dager til. Smertene er så absolutt til å leve med, med litt hjelp av smertestillende.

Den syklusen jeg var i den mnd jeg var inne til lap ble noe lengre enn normalt. Stresset ikke den mnd med å finne el da jeg egentlig hadde noen uker hvor jeg ikke helt orket tanken på sex.

Syklusen etter hadde jeg el som normalt.

De fant ingenting på meg så derfor ble vi henvist videre til AIH (inseminering). Det er vanlig at man prøver med minst en gang med dette når man er uforklarlige barnløse, før man evt går videre til IVF (prøverør).

Jeg ble ikke gravid etter lap, før inseminering. Men så satt det på første forsøk med inseminering,

Hvorfor er du usikker på om du skal ta undersøkelsen ?

Og hva er du redd for at evt kan gå galt?

Klem

- Jeg var sykemeldt i 4 dager etter inngrepet.

- Jeg hadde noen smerter i magen (i sårene) noen dager etterpå, men ikke mye.

- Syklussen min var helt normal etter lap. (EL og mens kom som vanlig).

- Lap. viste at alt er bra med meg. Åpne eggledere og fin livmor. Ble henvist til prøverør 3 mnd. etter lap.

- Jeg kjenner ingen som ble gravide etter lap., men noen er det sikkert.

Hilsen

Hei. Jeg hadde lap i november. På en tirsdag. Tok smertestillende de to første kveldene når jeg gikk å la meg, men ellers var det bare litt ubehag. Lørdag var jeg ute i butikken, og mandag var jeg på jobb igjen. Syntes ikke det var noe ille.Syklusen jeg var i den mnd ble ca 9 dager lengre. HVis du har el før du skal så er det ikke så lurt å prøve den mnd siden de da kan "skylle" det ut igjen. Jeg kjenner ei som ble gravid på første forsøk etter lap, men jeg fikk bekreftelse på at det ikke gjalt meg i dag. :-(

Jeg kom inn kl. 7 og kunne dra igjen ca kl 15. Hvis du må vente litt, så er det lurt å ha med noe lesestoff. Ha på en joggebukse eller noe som ikke strammer når du skal hjem. Ha også en litt stor underbukse, for du får et stort bind på sykehuset. Ha tlf nr til den som skal hente deg tilgjengelig. Jeg hadde ikke med tlf siden man ikke får låst inn verdisaker, og jeg huska ikke nr til moren min som skulle hente meg. Litt mye surr.

Lykke til, det går nok veldig bra. Bare å spørre hvis du lurer på noe.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...