fikk prins 11.01.07 Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 trodde fødselen var igang idagtidlig jeg...våknet klokken 06 av magesmerter..trodde først jeg måtte på do og gikk da på do...har hatt en del småkynnere hele tidenlenge nå..fikk pluttselig noen sinnsyke sammentrekninger mens jeg satt på do...reiste meg opp for å kjene på det og det ble verre når jeg reiste meg...så ble det rolig for så ti minutter senere å komme tilbake...jeg kjenner forskjell på rier og kynnere..dette var så jævlig og det fortsatte en stund helt til jeg sovnet av utmattelse..når jeg våknet et par timer senere var det rolig... etter middag idag kom de samme sammentrekningene...føler skikkelig på kroppen at det ikke er mye om å gjøre før det skjer noe...han har vært veldig rolig i hele dag også..' Noen som kjenner seg igjen?? Når jeg fikk datteren min gikk vannet før jeg hadde rier i det hele tatt så dette er litt nytt for meg liksom. hjeeelep...jeg håper jeg slipper dette nå...var så vondt og føler nå at jeg gruer meg skikkelig..
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 Jeg tror fødselen starter med vannavgang denne gangen også jeg.
Labbetøs Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Jepp jepp, kjenner igjen det ja. Hadde det slik to dager for ca en uke siden. Magen endret form og fikk et tort søkk inn øverst. Forklarte dette for JM min på kontroll to dager etter, og hun mente det var kroppen som klargjør seg for fødselen med sterkere kynnere. Så skulle hun kjenne på magen min for å kjenne på babyen, og da hadde jeg vist en sterk kynner. Den kjente jeg ikke i det hele tatt, og etter å ha spurt meg litt mere om de to nettene så kom hun frem til at jeg nok hadde hatt svake rier. Hun menrte det nærmet seg fødsel nå, men det er som sagt en drøy uke siden og jeg sitter da her enda. :-)
hønepøne;-) Skrevet 26. desember 2006 #4 Skrevet 26. desember 2006 Jeg har også opplevd å ha ri-lignende smerter. Men det trenger ikke å bety noe, for jeg er nå 13 dager på overtid!
fikk prins 11.01.07 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2006 det er mulig det stemmer det da...men jeg har snakket med ullevål og de sa det er helt vanlig at man i dager før fødselen kan ha rier som kommer og går iløpet av dagen...dvs...at det kan være noen timer imellom...jeg har født før og kjenner godt igjen smertene jeg hadde her om dagen....kynnere er liksom ingenting i forhold...hadde litt av det samme flere ganger i går og har allerede hatt et par av de samme idag..men som sagt tidligere har jeg ingen hast...han kommer når han er klar da..har fjorten dager til termin..men hvis det stemmer med våre beregninger er det termin neste uke...vi får se hvem som har rett... fikk førstemann på termindagen, men regner ikke med at det skjer denne gangen også.. Forresten er det ingen garanti for at fødselen min starter med vannavgang denne gangen også...det er ingen fødsler som er like...
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 min første fødsel startet på samme måte... våknet på morgenen med sterke smerter der jeg trodde blæra var full. kom meg på do og det ble bare verre. Var hos legen 2 timer senere, og han kunne bekrefte at det var igang, et godt råd fra han var å holde meg oppegående så det ikke stoppet opp hvis jeg ville bli ferdig... det var dagen før termin, og på termindatoen ble nulingen født. tror jeg gikk i 7 timer sammenhengende, og det hjalp også på smertene. vannet gikk aldri heller, jordmor tok det rett før pressriene, men det kom ikke noe da han lå såpass langt ned. Det kom en foss samtidig med ungen da ja! skal bli spennende å se denne gang:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå