Gå til innhold

Forvirring over uker....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her på BIM står det at jeg er 10+5 idag, samme på babyverden.

Sjekket på lommelegen.no der er jeg 12 uker på vei, fosteret er 10 uker.

Hadde 1.dag i siste mens 08.10.2006., hadde en syklus på 32 dager.

Hva skal jeg tro på?

Vil jo veeldig gjerne være lenger på vei :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Har du ikke vært hos legen? Det er vel gjerne han/hun man skal tro mest på. Jeg er litt sinna på min lege som sa at jeg bare var 8 uker når det står 10 her inne. :P

Men så lenge alt går bra med den lille så skal jeg vente jeg =)

Skrevet

Skal til jordmoren den 11 januar, men da blir det ikke foretatt noen undersøkelser heller, må vente helt til uke 18, da får jeg ultralyd.

Bor i utlandet og var til fastlegen da jeg var 9 uker på vei, han gjorde ingenting, bare henviste meg til jordmor for alt som har med graviditet å gjøre...

Skrevet

Jeg er omtrent like langt som deg.. du ligger et par dager foran bare.hvertfall regnet utifra første dag i siste mens å det er det du skal regne utifra.... jeg er nå 11+6dager, mens fosteret er 2 uker yngre......

du skal gå utifra hvor langt DU er på vei, å ikke fosteret.... så tenker du sånn ca skal begynne på din 12 uke rundr nå =O)

Skrevet

Hvis du har regelmessig syklus på 32 dager, så er det riktig at du er 10+5, men om den ikke er regelmessig, bruker man å ta utgangspunkt i 28 dager (da dette er det mest vanlige gjennomsnittet for kvinner), da er du 11+2. Vet du når du hadde el?

Lykke til! ;o)

Skrevet

Men her på BIM står det at jeg er 10+5, at jeg er i 10 svangerskapsuke altså min uke mens babyen er 8 uker...Mens på lommelegen er jeg i min uke 12 mens fosteret er 10.

Jeg vet at jeg hadde EL den 26 oktober...

Skrevet

Hvis du er 10+5, så betyr det at du er i din 11. uke, det står vel også her på BIM.

10 fullgåtte uker og 5 dager, du er gravid i din 11. uke.

Skjønner du?

P.S. Lommelegen tar utgangspunkt i at du har 28 dagers syklus (du får ikke tastet inn hvor lang syklus du har), derfor regner den ut at du er 11+2, altså i din 12 svangerskapsuke. Dette er feil siden du har syklus på 32 dager.

Så du er nok 10+5, lykke til videre! ;o)

Skrevet

Ahaaa :) nå skjønner jeg :)

Det blir vel slik når lommelegen regner ut fra en 28 dgrs syklus...

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...