Gå til innhold

Forvirring over uker....

babyboyღaug07

Anbefalte innlegg

Her på BIM står det at jeg er 10+5 idag, samme på babyverden.

Sjekket på lommelegen.no der er jeg 12 uker på vei, fosteret er 10 uker.

Hadde 1.dag i siste mens 08.10.2006., hadde en syklus på 32 dager.

Hva skal jeg tro på?

Vil jo veeldig gjerne være lenger på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Har du ikke vært hos legen? Det er vel gjerne han/hun man skal tro mest på. Jeg er litt sinna på min lege som sa at jeg bare var 8 uker når det står 10 her inne. :P

Men så lenge alt går bra med den lille så skal jeg vente jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til jordmoren den 11 januar, men da blir det ikke foretatt noen undersøkelser heller, må vente helt til uke 18, da får jeg ultralyd.

Bor i utlandet og var til fastlegen da jeg var 9 uker på vei, han gjorde ingenting, bare henviste meg til jordmor for alt som har med graviditet å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent like langt som deg.. du ligger et par dager foran bare.hvertfall regnet utifra første dag i siste mens å det er det du skal regne utifra.... jeg er nå 11+6dager, mens fosteret er 2 uker yngre......

du skal gå utifra hvor langt DU er på vei, å ikke fosteret.... så tenker du sånn ca skal begynne på din 12 uke rundr nå =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har regelmessig syklus på 32 dager, så er det riktig at du er 10+5, men om den ikke er regelmessig, bruker man å ta utgangspunkt i 28 dager (da dette er det mest vanlige gjennomsnittet for kvinner), da er du 11+2. Vet du når du hadde el?

Lykke til! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her på BIM står det at jeg er 10+5, at jeg er i 10 svangerskapsuke altså min uke mens babyen er 8 uker...Mens på lommelegen er jeg i min uke 12 mens fosteret er 10.

Jeg vet at jeg hadde EL den 26 oktober...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er 10+5, så betyr det at du er i din 11. uke, det står vel også her på BIM.

10 fullgåtte uker og 5 dager, du er gravid i din 11. uke.

Skjønner du?

P.S. Lommelegen tar utgangspunkt i at du har 28 dagers syklus (du får ikke tastet inn hvor lang syklus du har), derfor regner den ut at du er 11+2, altså i din 12 svangerskapsuke. Dette er feil siden du har syklus på 32 dager.

Så du er nok 10+5, lykke til videre! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...