sjettejuli Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 nå hyyyyyler hun, ennå hun er kjempetrøtt, og sovnet tre ganger på fanget mitt. jeg prøver å legge henne i senga, men dengang ei... blir jo aldri noen voksentid...
-carina- Skrevet 26. desember 2006 #4 Skrevet 26. desember 2006 Har det som deg på dagtid, hvis det er noen trøst. Når gutten skal legges for natten er han stort sett grei... Det som hjelper før nattesøvnen er i hvert fall å legge ham før han blir overtrøtt. For ellers må han bysses! Er vel noe med disse små sin søvnsyklus. Dersom hun sovner i fanget bør du vente 10 minutter før du legger henne over. Da sover hun dypere og våkner ikke fullt så lett. Men det har du kanskje prøvd. Jeg bysser og bysser på dagtid, jeg. Har da funnet ut at det er enklere å amme i søvn, så vi legger oss i min seng begge to, og så ammes han i søvn... Da merker han ikke at jeg sniker meg ut. Men de skal jo lære å sovne uten å bysses. Da bør man visstnok amme dem, men ta ut puppen rett før de sovner. For da sovner de uten puppen i munnen... Hmmm... Det var vel ikke særlig med råd jeg kom med. Men håper det var litt trøst at du ikke er alene, da! Og de blir jo eldre disse barna våre, en dag tar nok behovet for byssing slutt. Eller så har de blitt så gamle at de tåler en "skrikekur"... Lykke til! )
*shehasmyheart* Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 Hadde akkurat som deg. Ble så trøtt og sliten av det! Jenta mi er 6 mnd i morra:) For en uke siden fikk jeg plutselig nok. Så bestemte meg for å "ta de 3 dagene" alle sier hjelper. Jeg la henne ned med sutt og kosefille. Og gikk ut. Og gikk inn, og gikk ut;) Flere ganger. Sovnet etter en stund. Holdt på i 3 dager faktisk. Men lot henne selfølgelig ikke ligge lenge å gråte altså. Men drøyde litt lenger for hver gang jeg gikk inn. Strøk på kinnet og snakket rolig. Nå sovner hun veldig greit alene. I dag uten en lyd faktisk:) Og det er en enorm lettelse for mor må jeg si:) Vet ikke om du er for dette, men det gikk greit her ihvertfall. Og følte aldri på noe tidspunkt at dette var for vondt for henne. Hun sover bedre nå faktisk. Roer seg ned i sengen alene. Så deilig!!! Kanskje du kan prøve....? Lykke til uansett hva du gjør:)
*shehasmyheart* Skrevet 26. desember 2006 #6 Skrevet 26. desember 2006 Glemte så si at jeg tok henne opp innimellom for å sjekke om det var en rap som gjore henne urolig. Og for å roe henne også selfølgelig:)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #7 Skrevet 26. desember 2006 Ikke noe trøst i dette da, men jeg synes du er heldig Tenk hvor godt og trygt det er for lille bebien din da....(skjønner veeldig godt at det kan bli slitsomt i lengden ja-tviler ikke på det.) Det er nok bare det at her i huset har hun ALDRI sovnet ved puppen eller på fanget....KUN i vognen eller i sengen...., så du skjønner jeg savner akkurat det du sliter med...,så kom gjerne hit med h*n en kveld
sjettejuli Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. desember 2006 vi må bare gjøre noe. hun sovnet nå, etter to timer. smiler når vi ser på henne-hyyyyyyler når hun er i senga. men nå sovnet hun. er ekstremt sta. håper det hjelper etter noen dager.
langevipper Skrevet 26. desember 2006 #9 Skrevet 26. desember 2006 Oda er også snart 6 mnd, og vi begynte med fast leggetid og rutiner for bare noen uker siden. Det som ble vende punktet for oss var at hun endelig klarte å sutte på smokken. Inntil da var det pupp og forsiktig bæring over til sengen hennes med et stort håp at hun ikke ville våkne da vi la henne ned. Som oftes havnet hun tilbake til sengen vår, det var slitsomt for vi hadde ingen kontroll på leggetid eller noen ting. Fra dagen hun tok smokken fikk hun mat først og så la vi henne våken ned i sengen sin. Jeg har hver kveld sittet ved sengenkanten hennes i mørke (først med lys så hun blir trygg og ser hvor hun er). Jeg har synget for henne, holdt henne i hånden og strøket henne på magen eller hodet. Ikke alt på en gang, men det som jeg har følt hun har ønsket der og da. Jeg har sittet med henne til hun har sovnet og det har gått kjempe bra. Hun sovner i løpet av 20 - 30 min. Hun griner ikke når jeg legger henne ned, for hun vet jeg kommer til å være der med henne til hun sovner. Denne metoden fungere perfekt for oss. Før hun tok smokken gikk ikke denne metoden, så smokken har vært redningen vår:-) Det som jeg tror er viktig er å finne en metode som fungere for dere, hva andre gjør er ikke viktig...det er viktig at dere er fornøyd. Gjør det som føles best og det dere har energi til. Har jo også hørt om den "no cry" metoden?? Vi slet akkurat som dere for bare noen uker siden, huff jeg vet så allfor godt hvor slitsomt det er. Lykke til videre. ps. Vi gir Oda dentinox for hun klør i gommene, uten den er det flere kvelden hun ikke hadde fått sovet. En kveld sovnet hun i løpet av bare noen minutter etter at vi hadde gnidd dentinox på gommene.
Hoppetussa Skrevet 27. desember 2006 #10 Skrevet 27. desember 2006 Hmm... kan jo fortelle hva vi har gjort for å bedre dette, har hatt det akkurat samme som deg. Først tok vi kveldslegginga. De første ukene skreik hun til klokka to på natta, ville ikke legge seg. Fant ut at siden hun elsker å bade, bader jeg henne hver kveld, og rett etterpå er det pupp i senga. De to første månedene lot jeg henne sovne ved puppen, men nå vet hun at hun skal legge seg uansett, så nå legger jeg henne bare rett oppi vogga. I 4 mnd var hun et MARERITT å legge på dagtid, skreik seg rød og blå før hun sovnet. Hs sa det ikke gjorde noe så lenge hun sov på natta...(!) Begynte å trille henne en tur hver gang hun viste å være trøtt, og sovnet i vogna. Hun blir jo vugget i søvn på denne måten, men jeg ville unngå at hun sovnet i fanget eller ved puppen. Etterhvert begynte jeg å legge henne i senga i stedet for å trille en gang om dagen. Nå sier hun i fra når hun er trøtt, og det er likegyldig for henne om jeg legger henne i senga eller i vogna(bortsett fra morgenturen, som vi allerede har tatt...) En solskinnshistorie, hun har fortsatt skriketokter på dagtid en gang i uka, men dette har i hvert fall funket for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå