Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 Dette er jeg helt sikkert ikke alene om. Før jeg ble gravid var jeg fornøyd og glad for kroppen min.Veide 53 kg og er 160 høy.Nå, i uke 34 har jeg gått opp hele 15kg... jeg føler meg så jævelig stygg og feit."Vann " i trynet og disselår.Jeg blir så utrolig lei meg når jeg ser på meg selv, enten i speilet eller ser nedover på meg selv. Jeg har lyst til å hyle ut i sinne og gråte mine bittre tårer... Jeg klarer ikke være å spise. Sjokolade og brus er mine verste fiender. Har litt med bulimi for et par år tilbake..redd den kommer listene tilbake nå.... Noen som kan gi råd?
Gjest Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 Du må faktisk bare gidt at det er sånn du ser ut akkurat nå. Jeg var 170 høy og 55 kg før mitt første sv.skap, og la på meg 25 kg. Hadde vann, pløsete fjes, ville å gråte når jeg så meg selv i speilet. Forsvunnet var den lille fine kroppen jeg hadde, og forran meg sto en hval.. Følste det sånn ett fødslen også.Hadde trodd magen skulle være mye mindre når babyen var ute, men det var den ikke!Følte meg like stor, gråt da jeg ikke fikk på meg dongeri buksa mi gjorde jeg åg.. Men, det gikk bedre etter jvert. Etter ca 2 1/2 måned følte jeg at jeg var begynt å bli meg selv igjenn, og hadde fått tilbake kroppen min. Jeg vet godt hvor jævli det er å føle at man bare forsvinner inni en ukjent kropp, men den kroppen som du savner så kjært kommer tilbake. Og snart har du lille bebisen å bryne deg på.Den første tida har man ikke så mye tid til å se seg i speilet, og vips, etter noen måneder er du på plass igjenn!Fresh og fin
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Vektøkning på 15 kilo etter 34 uker? Da synes jeg du har vært kjempeflink! Jeg har lagt på meg både 25, 27 og 30 kilo i mine svangerskap. Etter 6 måneder var alt av igjen, med deg går det sikkert myyye fortere! Ikke noe å være lei seg for, kos deg mens du kan!
Tulla84*Julian 15/2-07 Skrevet 26. desember 2006 #4 Skrevet 26. desember 2006 Tusen takk for oppmuntrende ord! Jeg vet at det ikke er for evig jeg skal være i denne kroppen, men noen ganger førles det så uendelig lenge til.Dessuten føles det som en umulig oppgave å bli som jeg var.Men som dere sier, den første tiden rekker man nok ikke tenke så mye på seg selv, og vips.. Tusen takk!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 Jeg sliter også med å være gravid, klarer ikke å godta at jeg er blitt stor. Føler meg bare feit og ekkel, tårene triller hver dag når jeg ser meg i speilet. Også skammer jeg meg fordi jeg er så kroppsfiksert og ikke klarer å være glad slik "alle andre" gravide synes å være...... Har 8 uker igjen til termin nå, og synes tiden går utrolig sakte, selv om alle rundt meg sier det ikke er lenge til. Mannen min vet hvordan jeg har det, og det er den beste medisin for meg. Han er flink til å fortelle meg at jeg ser bra ut og gir meg ofte komplimenter - det hjelper så utrolig på psyken! Vil anbefale deg å ta kontakt med psykolog. Jeg gjorde det i begynnelsen av svangerskapet fordi jeg sleit så vanvittig, og det har vært en enorm hjelp. Ønsker deg lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 jeg syns dere er utrolig heldige, jeg... for det ser utsom om dere har hatt tynne kropper før dere ble gravide, og antakeligvis har dere pene sprettmager nå, og blir kvitt de ekstra kiloene på null komma niks etter fødsel... jeg derimot veide 69 kg og er 160 cm høy, før jeg ble gravid... da hadde jeg lagt på meg to kg, og de 67 kg jeg veide da, er det minste jeg har veid på mange år..! for bare litt over et år siden veide jeg 76-78 kg (!) og var lykkelig for at kiloene bare rant av meg da jeg flyttet for meg selv... følte faktisk at jeg hadde en pen og ganske normal kropp..mens nå føler jeg meg utrolig feit og ekkel, selv om jeg ikke har lagt på meg noe enda... regner med det kommer krypende litt nå etter alt jeg har inntatt i jula.. og tanken på at det er en stor mulighet for at nåla på vekta kryper over 80, kanskje til og med 90, gir meg ekstremt dårlig selvtillit... og tviler på at det blir lett å få av mine kg, siden kroppen min stort sett er veldig treg med sånt.. mamma la på seg 20 kg da hun var gravid med meg, og ble ikke kvitt de ekstra kg etterpå, så jeg frykter det verste... så jeg syns dere rett og slett er heldige, og dere ser sikkert helt nydelige ut nå som dere er gravide..!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 jeg sliter skikkelig med å akseptere at vekten går skremmende fort oppover. Jeg var veldig fornøyd med kropp og vekt før jeg ble gravid. 1,78 cm høy og veide 63 kg. Ikke noe for mye i det hele tatt. Men nå er situasjonen helt snudd på hodet, jeg er kun i uke 11, men har allerede lagt på meg 9 kg. Jeg har en appetitt som er helt ustoppelig, Det kan da ikke fortsette i dette tempoet, det er i følge det jeg vet ikke normalt. Men hva gjør jeg? Føler meg helt rådvill, denne graviditeten begynner å utvikle seg til et mareritt. Alt fokuset på mat og kropp begynner å gjøre meg deprimert rett og slett....
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 Så fint å høre at andre også har det sånn! Jeg blir veldig deprimert og lei meg av å prøve klær, gå på vekta eller se meg i speilet. Synes jeg over alt ser sylslanke gravide med sprettmage! Også tenker jeg mye på hva andre sier om meg - fordi jeg så ofte har hørt dem snakke om andre gravide ("Hun er så flott gravid, har ikke lagt på seg annet enn på magen"). Hva sier de om meg da?? Allikevel greier jeg ikke å kutte ut småspisingen og apetitten er også stor... Stå på, jenter! Det verste er tross alt å ikke legge på seg, for da kan det være at babyen ikke får nok næring. Og det er jo det viktigste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå