Gå til innhold

Bilsete.. dumt spørsmål kanskje?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt lite teknisk av meg, og kom plutselig på en ting som dere kloke kvinner her inne sikkert kan oppklare for meg.. ;)

Vi har kjøpt maxi cosi bilsete - selv om vi ikke har bil - delvis fordi vi fikk det med på en pakkedeal, og delvis fordi vi tenkte det kunne være praktisk å ha uansett.. man låner jo alltids biler fra familie osv. MEN - så sier min mor at det var jo idiotisk, for man kan jo ikke bare dra med seg bilsete fra bil til bil, man må jo ha en slags skinne/festeanordning el.l. i selve bilen, som setet klikkes fast på! Dumme meg.. tenkte ikke det kanskje var sånn, jeg. Trodde kanskje man festet det i bilselen på en eller annen måte.. Er jeg helt på bærtur?!? Åssen funker dette egentlig?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer helt ann på setet da...Har du lest bruksanvisningen da? Der ser du sikkert hvordan dette skal festes. tror de fleste seter til så små barn festes bare i beltet el i en base som lett kan flyttes. Brukte bag forrige gang, så jeg vet ikke så mye om disse setene selv. Men venninner som har hatt sånne seter har bare flyttet det fra bil til bil ganske lett tror jeg. Jeg kjøpte sånn Izi Kid sete til jenta når hun var 6/7 mnd. det er sånn man ikke flytter på....så lett iallefall. Mye reimer og bein/stang osv. Veldig sikkert, men ikke praktisk når man ikke har bil selv..

Nå skal jeg ha Izi sleep sete, og det er iallefall lett å flytte. Tror det er ganske likr Maxi Cosi sitt..

Må nesten bare prøve det tror det og se...:)

Skrevet

Maxi cosi kan brukes både med og uten base. Det vil si at du lett kan flytte det fra en bil til en annen. Det står på bruksannvisningen hvordan det festes med bilens belte.

Skrevet

med mindre setet har isofix fester så skal du kunne bruke det i alle type biler... uansett!! Og som de andre her sier, om det er med base eller ikke har heller ingen betydning!!! Denne skinnen/festeanordningen som din mor snakker om er sikkert en slik isofix feste, men det er ikke alle nye biler som har dette og ihvertfall ikke de litt eldre!!!

Skrevet

Okei, tusen takk for svar alle sammen! Ja, jeg får lese bruksanvisningen når vi får setet i hus. Kjøpet er i boks, men vi skal ikke hente vognen og setet før det nærmer seg termin :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...