Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 Vi har akkurat skaffet oss ett boblebad.... ;oD Meeeeeen bør jeg være litt forsiktig med "boblenene"!?? Eller kan jeg sitte og kose meg... )
to gull Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 Dette er jeg ikke sikker på, men mener det stod et skilt i et spa jeg var på at gravide ikke burde være i boblebadet. Jeg spurte personalet hvorfor og de svarte at det var fare for at barnet i magen kunne bli overopphetet i det varme vannet. Syntes det høres litt rart ut siden babyen ikke blir overopphetet når vi har feber, men det var det dem sa til meg i alle fall. Vil tro at de skriver slike ting for å forsikre seg om at de ikke kan være ansvarlig hvis det skulle skje noe med de som er gravide.
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Jeg leste en plass at gravide ikke bør bade i offentlige boblebad, pga bakterier. Selv om det vaskes ofte, blir det ikke skikkelig rent... Men det var de offentlige..
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #4 Skrevet 26. desember 2006 jeg spurte jordmor om det og hun sa å jeg burde unngå boblebad og massasjebad. så tror jeg ville ungått det til barnet er ute:) lykke til
doble Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 Man skal unngå boblebad fordi man kan bli overopphetet, og det påvirker også barnet. Men går sikkert greit med en liten dupp, for å ha prøvd da. Bare unngå å bli veldig varm, sånn at du svetter.. Babyer har heller ikke godt av at vi har høy feber helller....Bedre å ta en paracet da, enn å bli for varm. Når det gjelder bakterier har det ikke mye å si......så lenge du ikke drikker vannet;) Barnet ligger godt beskyttet i den sterile "posen" sin med fostervann, og vil ikke få noen bakterier på seg, fra det vannet du bader i. Men ikke ta en tur i boblebadet når fostervannet har gått....da er ikke barnet beskyttet lenger...Men det er vel ikke akkurat boblebad man tenker på da heller;)
Gjest Skrevet 26. desember 2006 #6 Skrevet 26. desember 2006 Bruker boblebadet vårt ofte no når eg er gravid. Men det bør ikkje vere varmare en 37,5 grader.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #7 Skrevet 26. desember 2006 Hei Vi har også boblekar, men utendørs. Det bruker jeg ofte, så ofte jeg kan egentlig. Spurte legen om dette, og han sa det var helt greit så lenge jeg ikke syntes det var ubehaglig. Men det var noe annet med de offentlige som han sa. Jeg tror du trygt kan ta deg et bad og slappe godt av, viktig det også i denne litt stressa tiden. Fortsatt god jul !
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. desember 2006 vi har utestamp også og der har jeg vært mens jeg gikk med snuppa og nå... drikker mye, ikke overopphetet og ikke lenge... og det ar gått bra.. da prøver jeg enliten tur i boblebadet i kveld, så lenge det ikke er ubehagelig og ikke med så mye bobler... ;oD takk for svar.. ;o)) hilsen HI.,,
hege-milla Skrevet 27. desember 2006 #9 Skrevet 27. desember 2006 det som e grunnen til at gravide ikke bør være i boblebad på spa og slike plasser er fordi det e så mye bakterier på så liten plas,men hjemme kan du godt sitte,for der e det bakterier som kroppen er vant til... sa i allefall legen til mæ
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #10 Skrevet 27. desember 2006 og det er ikke farlig fordi barnet kan få bakterier på seg men det er ikke bra hvis den gravide får bakterier nedentil, med infeksjoner ol.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #11 Skrevet 28. desember 2006 Bakteriene i seg selv skader ikke barnet... men den eventuelle infeksjonen vi kan pådra oss av bakteriene KAN skade barnet.. Boblebad gjøre noe med blodtrykket vårt uansett gravid eller ikke. Hastig forandringer (lavt som kan føre til bevissthetstap...ikke heldig i vann har jeg lært..) i blodtrykket er ikke å anbefale for oss gravide. Selv om det var "ok" sist gang man badet i bobler bør det ikke være "ok" neste gang. Overoppheting skjer selvsagt også ved feber hos mor, men da er kroppens hvite slosskjemper (blodlegemer) klar over det og bekjemper feberen fra innsiden. Det har de ikke sjangs til å hjelpe til med når heten kommer fra utsiden... men er mest ubehagelig for mor og barn enn direkte farlig. Kroppens muskler som får behandlig i boblekar reagerer ikke alltid likt og det er noen muskler så som livmoren som ikke bør bli for regelmessig massert over lang tid ("lang" er relativ..) Nedre del av ryggen har også en slags forbindelse med tarmen og dens muskler, som heller ikke bør "terges" under svangerskap. På lik linje som at avføringsmidler skal unngås under svangerskap. (i det minste ikke til før man er på termin eller overtid...) Jeg tok spørsmålet til en kollega (fødselslege) før jeg skrev inn her og fikk; " slapp gjerne av i et bad eller ta en svømmetur under oppsyn så lenge det er behagelig og boblefritt" Bad aldri alene med låst dør jenter!.... tenk om det skulle oppstå blodtrykksfall - bevissthetstap og du er alene hjemme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå