Gå til innhold

trist og lei....:(


Mi vendicion ISABELLA

Anbefalte innlegg

nå er jeg snart 3 mnd på vei og kvalmen har fortsatt ikke gitt seg...kaster opp og klarer ikke å spise mye på en gang. "Heldigvis" kaster jeg bare opp 1-2 ganger om dagen. Men i tillegg til dette føler jeg meg supersliten og får ofte hjertebank. Jeg er heldigvis sykemeldt ut året foreløpig, men det ser ikke ut som om jeg blir noe bedre:(

 

Det er mange rundt meg som mener mye rart....Blandt annet at jeg bør trene, og spise masse selv om jeg kaster det opp igjen.(lettere for andre å si. Føles ut som om maten stopper i halsen min!)

Prøver å komme meg ut i frisk luft hver dag, men tanken på trening frister ikke så mye. Spiser lite, men ofte og mest brødmat. Så i stedenfor å gå opp i vekt har jeg gått ned 1 kg.

 

Er det noen som opplever det samme? Har foressten prøvd seaband, men det hjalp ikke stort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier.. er snart 3 mnd på vei jeg også, å kvalmen er der fortsatt.. for å holde dagen i sjakk så må jeg ha afipran stikkpille.. fikk det av legen min for en stund siden.. er fortsatt kvalm, men den hjelper meg med å holde på maten... legen min sitt råd, og mitt er spis LITE og OFTE.. små spis druer eller annen frukt innimellom.. er ikke godt med mat om dagen.. alt må tvinges ned. skikkelig slitsomt.. får håpe det går over kjære deg.. man blir sliten rett og slett.. men trening?? hadde ikke jeg klart.. sykmeldt jeg også.. holder med en liten tur ut.. ikke press deg selv.. ta det med ro og slapp av du =o)

 

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv akkupunktur, det gjorde eg!! det hjalp!! har tatt det 4 ganger, dagen etter 3 gangen vakna eg utan å vere kvalm.. er 2 uker siden eg tok den siste gangen, er 9 +6 idag, har vore litt kvalm dei siste dagene... var ikkje mykje eg orka lillejulafta... låg på sofaen, men har ikkje spydd, bare kvalm og slapp... tok av 3 kg den første veka eg var dårleg.. har ikkje vegd meg, men dei kjem no på igjen..

 

Venninna mi var kvalm heilt til veke 19 med første, ho er no gravid med andre, er 13/14 veker på vei,... spydde om morningene forrige veke, så trur dette varierer veldig.. eg håper eg blir bra igjen snart.. har vore sjuk mld heile des, skal på jobb igjen eter nyttår, men eg får sjå om eg starter i 50% først..

 

Håper du blir bedre..

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! Føles bedrenår man vet at man ikke er alene. Merker at humøret har sunket betraktelig oxo i det siste og jeg gråter masse. Spesielt når andre ikke ser ut til å forstå at det ikke er bare bare. Det var ikke særlig gøy å sitte på julaften og se andre som koste seg med masse god mat, mens jeg klarte bare å presse ned en liten såsiss pølse og tre biter av en ribbe! Og så ser de rart på meeg for at jeg nesten ikke har rørt maten....ikke gøy! hater å høre at jeg er gravid, ikke syk!

Puh...trenger visst å lufte tankene litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker ikkje nåler eg heller,, du kjenner når han sikker dei inn, skal kjenne at han treffer punktet... men merker ikkje dei når dei står der, har ligget med dei i ca 20 min, var ikkje noke spes vondt!!!! Er iallefall verdt å prøve det om ein sliter med kvalme,..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

godt å snakke med noen som forstår deg =)

 

Vurderer akupunktur... men må tenke litt mer på det.. tror det er verdt det =)

håper hvertfall kvalmen gir seg litt etterhvert da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytte ut brødmaten med noe annet. Frukt/rå friske grønnsaker, havregrynsgrøt, corn flakes. Husk å drikke masse så du ikke blir dehydrert når du kaster opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...