Gå til innhold

Privat UL i Oslo - noen som vet om et bra sted?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 6+5, og er veldig nysgjerrig på hva som befinner seg i magen. Jeg har veldig lyst til å ta en UL, men får jo ikke dette fra lege, da det ikke er "noe i veien". Noen som har tatt UL så tidlig i Oslo - i så fall hvor gjorde du det? Og hva kostet det?

Fortsetter under...

Hei jenter!

Jeg går til verdens hyggeligste gynekolog! Han heter Dr.Torkel Rud og jobber på Majorstua. Hvis dere vil ha en kvinnelig gynekolog, kan dere gå til kona hans, hun heter Dr.Louise Silfverskiöld, hun har jeg aldri gått til, men hun er sikkert hyggelig hun også.

Var der 6+3 og 9+2. Kostet 400 kr første gang og 100 kr andre gang.

Tlfnr dit er: 22 69 16 01.

Lykke til jenter! ;o)

Annonse

Hei jeg ble veldig fornøyd med doktor Karsten Trolle på majorstua klinikken. tok seg god tid forklarte godt hva alt var og det var en fantastisk opplevelse å se den lille. Litt dyrt 1100 kr privat klinikk. Men absolutt verdt det for meg ihvertfall. også fikk jeg time uka etter at jeg ringte og bestillte.

Lykketil!!!

Det var billig!!!!! Kanksje jeg skal ta meg en tur dit jeg også... ?! Forrige svangerskap var jeg på majorstuklinikken og der kostet det 1000 kr... det er litt dyrt...

Men han gynekologen, kan man gå dit bare for UL, eller må man ta GU også??

Det er stor pågang hos Torkel, han er veldig populær og folk kommer langveis fra for å gå til han - det skjønner jeg godt. Han er så hyggelig, blid og god, kan tenke meg at han er rundt 55 år eller noe sånt.

Jeg fikk henvisning første gangen jeg var hos han for 3 år siden (da fastlegen min ikke tar GU, fikk jeg henvisning til vanlig GU-sjekk), etter det har jeg ikke trengt henvisning, så jeg vet ikke om man må ha det. Tror man må ha det første gangen man er der eller noe - er ikke sikker - ring og sjekk!

Man kan bare ta UL om man ikke vil ha GU, men det eneste han gjorde på meg før han sa at min mann kunne få komme og se på barne-TV var å se at livmortappen så grei ut - ingen full GU med testing osv. Syns det var veldig greit. Torkel tar innvendig UL frem til og med uke 12, da det ofte ikke er så lett å se noe når han tar utvendig UL før uke 12.

Lykke til jenter! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...