Gå til innhold

sykemeldin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg er inne i en veldig stressende periode på jobben nå. Jeg har kontorjobb så det er mest psykisk. probblemet er at jeg ikke får sykemelding for dette... eller? det er nesten så ille at jeg lurer på å si at jeg har bekkenløsning eller noe for å få sykemelding. Har dere noen tips til meg??

Hyggelig å kommeover til 3 semester forresten! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen til 3.trimester :)

Jeg jobber som økonomikonsulent og har også en kontorjobb som til tider var veldig stressende (jeg er nå gått ut i permisjon). Jeg fikk 20% sykemelding av legen min da jeg fortalte at jeg følte meg sliten, at hodet ikke hang med en hel arbeidsdag, og at jeg rett og slett følte at jeg ikke "strakk til". Alternativet for meg hadde vært å kjøre meg helt i grøfta for så å bli 100% sykemeldt, noe som definitiv ikke var ønskelig hverken for meg eller arbeidsgiver. Legen min tok meg på alvor med en gang og var helt enig.

Jeg hadde sikkert blitt sykemeldt mer hvis jeg følte at det var behov for det, men jeg og arbeidsgiver ble enige om at jeg var hjemme hver onsdag, slik at jeg fikk et avbrekk midt i uka, og dette fungerte veldig bra for meg.

Skrevet

Jepp, ta en tur til legen og fortell hvordan du har det. Jeg har også kontorjobb, men jeg nekta å kjenne etter hvor sliten jeg var og jobben nekta å høre på meg, så da traff jeg litt veggen og ble 40% sykemeldt.

Hadde sjefen hørt på meg litt tidligere (og jeg vært litt mindre sta) så hadde jeg nok ikke blitt så mye sykemeldt så plutselig, men sånn ble det og nå som jeg har kommet over samvittigheten kjenner jeg at det var det beste for meg.

Velkommen til 3 tri forresten :-)

Skrevet

Stressende kontorjobb jeg også, jeg ble tidlig sykmeldt 20 % så jeg ikke bare jobbet og sov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...