Gå til innhold

Fars samværsrettigheter???

Malin88

Anbefalte innlegg

Hvilike rettigheter har far til samvær med barnet sitt de første levemånedene når han må besøke den lille hjemme hos meg? Kan han komme nærmest når han vil, eller er det så og så mange timer i uka han har RETT på?

Jeg vil aldri finne på å nekte ham samvær, men jeg er heller ikke intressert i å ha ham rennende hos meg til alle tider...

Fortsetter under...

Hva med å skrive en samværsavtale?

Det har vi blitt enige om(skrev ut avtale fra alenemedbarn.no), slik at pappaen kommer innom noen timer en fast dag i uka. Hadde nok blitt mer om han hadde bodd nærmere. Men de anbefaler i alle fall korte, hyppige besøk. Slitsomt om han bare skulle kommet og gått som han ville..

hehe:) ja, tenker akkurat det samme...

jeg er ikke interessert i noe godt vennskap med ham, men vil stå sammen om den lille, skal aldri nekte ham noen ting når det gjelder barnet, men jeg er heller ikke interessert i at livet mitt skal dreie seg om ham nå når vi ikke er sammen og livet burde gått videre...

Annonse

Babyen klarer seg uten pupp en time eller to, ellers kan man jo ha samvær hjemme hos seg mens man er til stede.

Det viktige er at far og barn blir kjent med hverandre slik at man kan få til normal samværsavtale når barnet blir større.

Så fremt barnefaren er normalt oppegående er det jo bare deilig for mammaen å få litt avlastning *;)

Unnskyld meg, men det med delt omsorg praktiseres helst ikke før barnet er tre år gammelt, av hensyn til barnet. Hadde jeg vært mor til dette spebarnet hadde høyesterett fått oss på besøk om nødvendig.

Dette med å likestille mor og far når det gjelder barna er greit der foreldrene klarer å samarbeide godt. Om noen år, når disse barna er voksne, kommer det vel derimot en undersøkelse som viser at barn som vokste opp med delt hjem etc etc får alvorlige problemer som voksne, og blir en belastning for samfunnet. Det er greit at fedrene skriker opp om sine rettigheter, men før eller senere vil disse barna som det går på bekostning av skrike opp om at deres behov for trygghet ble oversett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...