Gå til innhold

Ang vannkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn har ennå ikke hatt vannkopper. De er hhv 1, 3 og 5 år.

De siste 3 ukene har det vært flere tilfeller i barnehagen, og på mandag for 2 uker siden (15 dager siden), var vi på besøk hos noen som hadde vannkopper.

Jeg vil gjerne at barna får denne barnesykdommen mens de enda er små og jeg er hjemme i permisjon.

Her ser vi ingen tegn til vannkopper, så er løpet kjørt for denne gangen?

Ikke at jeg vil ha barna mine syke, men jeg vet hvor ille det er å få vannkopper i voksen alder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått inn for at mine skal bli smittet av vannkopper , nettopp fordi det er mye bedre jo mindre de er. De to eldste hos meg har ikke vært noe problem å få smittet , men de to yngste derimot er tydeligvis umulig.. Gutten min på ni og minste på 18 mnd har jeg ikke klart å få smittet. Jeg har tatt dem med på besøk der jeg vet det har vært vannkopper og tom latt dem ta på det barnet som har hatt vannkoppene , men de to minste går det bare ikke på.. Jeg håper minstejenta får det når hun begynner i bh , men det er ennå halvannet år til jeg søker henne inn , så det er jo ennå en stund til. Men som jeg tenker : bedre sent enn aldri. Vannkopper skal jo være svært smittsom også , men likevel har det altså ikke gått..

Skrevet

8 åringen hadde det i jula, men min 14 mnd gml gutt er vaksinert mot det, så han fikk det ikke. Det er hardere for de aller aller minste å ha det, og spedbarn dør hvert år pga vannkopper.

Men om 3-4 år håper jeg han får det.

Skrevet

hææææ? Stemmer det Northernlights...har jeg aldri hørt om...og de sier jo at vannkopper slett ikke er farlig...min lille på 14 mnd har sannsynligvis nettopp hatt vannkopper og hun fikk det veldig mildt...og legen vår sa....på spm om vi vurde holde hun unna andre barn....om jeg hadde hørt at venner av oss hadde barn med vannkopper eller andre barnesykdommer hadde jeg tatt med meg barna mine og reist på besøk...for er mye værre å få det når de er eldre..

Skrevet

Det er mange reklamer her i USA for å vaksinere de små mot vannkopper. Da står det i dem sånn omtrent sånn:

"every year many children are hospitalized because of chickenpox, and some dies from serious complications. Protect your child, and vaccinate now" eller noe sånt.

Det er farligere for babyer og voksne, enn de "midt imellom".

Det kan forårsake ettersykdommer, eller de kan få det så kraftig at hjernen begynner å hovne opp.

Selvsagt hører det med til sjeldenhetene at det oppstår komplikasjoner, men vi valgte iallefall å la minsten bli vaksinert.

Du kan lese litt mer om det her:

http://familydoctor.org/193.xml

Der leser jeg at han nå er 90% beskyttet mot å få det, og får han det, så er det bare et mildt utbrudd.

Skrevet

Minstemann her hadde vannkopper i fjor ( 3 mnd). Det endte med blodforgiftning og kunne gått riktig så galt, så ja det er farlig for de aller minste pga etterkomplikasjoner.

Skrevet

Takk for svar.

Rart at barna mine tar til seg alt av sykdommer untatt vannkopper. Skummelt å høre om små som har blitt veldig dårlig av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...