Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 Mine barn har ennå ikke hatt vannkopper. De er hhv 1, 3 og 5 år. De siste 3 ukene har det vært flere tilfeller i barnehagen, og på mandag for 2 uker siden (15 dager siden), var vi på besøk hos noen som hadde vannkopper. Jeg vil gjerne at barna får denne barnesykdommen mens de enda er små og jeg er hjemme i permisjon. Her ser vi ingen tegn til vannkopper, så er løpet kjørt for denne gangen? Ikke at jeg vil ha barna mine syke, men jeg vet hvor ille det er å få vannkopper i voksen alder.
Gjest Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 Hei! Det kan se ut som dine unger har et godt og sterkt immunforsvar! Men skjønner hva du mener, absolutt en fordel å få det som barn, men ikke det verste man kan få som voksen heller. Det siste jeg fikk med meg på vaksinefronten var at vaksine mot vannkopper kommer snart. Så da slipper mange denne utrolig kjedelige barnesykdommen!
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Vet ikke så volsomt mye om vannkopper akkurat, men her tok det lang tid før det slo ut på jentene våre, først fikk 4 åringen det fra barnehagen(tok noen uker før hun ble syk), så tok det 3-4 uker før det slo ut på lillesøster på 2 år, så det er jo fremdeles muligt at di kan være smittet.
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Inkubasjonstiden er normalt 10-20dager, så det er fortsatt mulig at de kan få det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå