Vimsetrollet Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 Sånn i forhold til alergi, kolikk osv..!
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 honning,tropiske frukter har jeg hørt,jordbær.Også sjokolade,men det spiste jeg og jeg merker ikke noe forskjell på lillegutt.. Sjokolade er vel mer at dem får vondt i magen,men ikke lillegutt=)
Gjest Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Honning?? Har ikke hørt noe om at man ikke kan spise honning når man ammer, bare at barn under ett år ikke skal spise honning (pga at de kan få spedbarnsbotulisme). Ellers er det vel ingenting man ikke KAN spise når man ammer. Men det er visse matvarer som kan framskynde f.eks. kolikk. Stort sett gjelder vel det at det moern får luft i magen av, det kan ungen få vondt i magen av. Eks. kål, erter og løk. Jeg tenker som så at jeg spiser alt, men jeg prøver å ikke plutselig spise veldig mye av en ting som jeg ikke har spist mye av før. Jeg tenker at ungen skal venne seg på ting, også, så derfor vil jeg ikke holde meg helt unna noen matvarer.
Vimsetrollet Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2006 Men er det ikke ting som kan framkalle alergi hos ungen??
Gjest Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 Nei. Gå inn på "Tema"-siden til venstre her. Deretter til "Amming" og deretter til "Hva slags mat kan jeg spise når jeg ammer?".
Vimsetrollet Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2006 Takk! Er ny her, skjønner du. Pjokken er 7 dager gammel i dag!
Tiddelidu Skrevet 26. desember 2006 #7 Skrevet 26. desember 2006 Jeg anbefaler IKKE å frotse i First Price tortilla chips.. Det er det eneste jeg har merket han reagerer på. Jeg holder meg unna løk, kål, erter, brus.
Tiddelidu Skrevet 26. desember 2006 #8 Skrevet 26. desember 2006 Gratulerer med gutten foressten! Det er herlig med disse små!! Druer er visst også noe beibier kan reagere på.
krksk Skrevet 26. desember 2006 #9 Skrevet 26. desember 2006 ikke noe man spiser som er dokumentert å kunne gi allergi hos ungen.. men mange teorier.. jeg tenker overhode ikke på det, verre med magen til lillegutt.. merker at han har reagert på sterkt krydret mat, druer, koffein i cola og kaffe og.. dessverre i disse juletider... mandariner.. snufs.. men tror det er varierende fra unge til unge.. så prøv deg frem! Gutten min er 11 uker.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 26. desember 2006 #10 Skrevet 26. desember 2006 jeg spiser litt av alt,men i¨de førset ukene tørte jeg ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå