Gå til innhold

Er i uke 6-7.


ventende...FØDEKLAR

Anbefalte innlegg

Vanskelig å føle denne gravid følelsen,når jeg er fri for tegn.Hmmm....

Skulle ønske jeg hadde ett typisk tegn som jeg kunne klamre meg fast i,for å minne meg på at jeg er gravid liksom.

Tok 8 mnd. og få det til å klaffe etter en MA.Kjenner frykten sitter i meg for at det samme skal skje igjen.Da gikk jeg lykkelig gravid i tretten uker,og ble lettere sjokkert over å høre at de hadde vært dødt i mange uker.

Mener ikke å skremme noen,måtte bare få ut noen tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du:)

 

Uff,kjedelig med MA som du har hatt altså, men det går bra denne gangen skal du se:) Skal krysse fingrene for deg jeg!

Og gratulerer med spiren, jeg er 6+0 i dag, spennende tid...

Men du, hvordan merket du at du hadde en MA da? Du trenger ikke svare hvis det er sårt å prate om altså... Hadde du liksom alle symptmene på at du fortsatt var gravid? Lurer litt jeg da...

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Koselig å få noen ord tilbake.Jeg satt glad og fornøyd i sofaen da jeg begynte å blø.Skjønte strax at noe var galt,og begynte å strigråte...

Ja, kroppen trodde nok fortsatt at den var gravid,for jeg hadde lagt på meg litt,og fått store pupper til å være meg...:))))

Det er det som er så skummelt....

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg...hørtes ikke bra ut..

Men NÅ skal det gå bra vetu...De sier jo at har man mistet en gang, så er sjangsen veeeldig liten for at man gjør det en gang til..Så dette skal gå sååå bra skal du se!!:)

Masse lykke til ihvertfall, håper vi høres her inne av og til da. Hvor langt på veg er du? Vet du akkurat dager og uker?

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)))

Ja vi høres nok.Er ikke daglig inne,men jeg husker nicket ditt da:))

 

Ifølge min regning skal jeg være 7+0 idag.

Men BIM sier at jeg fortsatt er i 6.uke med termin 24/8, legen sier termin 23/8 og har vel samme regnemåte som meg.Og en sykepleiervenn sier at jeg knapt har begynt på uke 6.

 

Så helt ærlig vet jeg ikke....Siste mens var 14/11.Hva mener du f.ex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmm.......ikke lett å si:)

Min siste mens var 15/11 og jeg har 27 dagers sykluser. Hvor lange er dine sykluser da? Tror jeg regnet terminen på babyverden til å bli 23 august, men de sier litt forskjellig inne på de ulike sidene da.......

Men det kan høres ut som om vi ikke er så langt fra hverandre på denne terminberegningen da, moro det da:)

er heller ikke her inne daglig, men skal nok klare å huske deg ja:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusene mine er alt fra 29-33 dager,så den er litt ustabil...

 

Ikke at det har stor betydning om man er f.ex 25 eller 26 uker,men derimot 6 eller 7 har litt større betydning .....Man vil jo fort over de skumleste ukene ikkesant!!

 

Er forresten 76-mod.,hvis du lurte:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okidok....

 

på babyverden er du i følge terminkalkulatoren:

 

Syklus på 28 dager med siste mens 14/11: 6+0 i dag,termin 23/8

Syklus på 29 dager med siste mens 14/11: 5+6 i dag,termin 24/8

Syklus på 30 dager med siste mens 14/11: 5+5 i dag,termin 25/8

Syklus på 31 dager med siste mens 14/11: 5+4 i dag,termin 26/8

Syklus på 32 dager med siste mens 14/11: 5+3 i dag,termin 27/8

Syklus på 33 dager med siste mens 14/11: 5+2 i dag,termin 28/8

 

Håper dette kunne hjelpe litt...men det er ikke helt godt å si når syklusene er litt ustabile:)

Men det er en spennende tid da! Men det er snat som du sier, det har større betydning på begynnelsen av svangerskapet hvor langt på veg man er:)

 

Har du barn fra før? Dette blir min første, er også første gangen jeg er gravid,klaffet på første forsøk gitt...

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ville bare skrive noen ord, siden jeg kjenner det på samme måte som du. Har hatt 2 MA, såvidt litt blødninger begge gangene. Ikke blødninger engang, bare litt i underbuksa. Fikk tidlig UL, uke 11 og uke 9, men det var dødt flere uker tidligere... Antakelig i uke 5 ca. Utrolig kjipt å sitte i den j***a stolen og få beskjed om at det ikke er liv...

Så da ble utskrapning på dagen, uten smerter eller komplikasjoner. Kroppen tror jo den er gravid enda....

Vi er nå gravide igjen, fant det ut på julaften, så jeg har ikke fått ringt legen enda. Skal be om tidlig UL igjen, for å få bekreftet (eller avkreftet) at det er liv... Sukk! Merker at jeg er så skeptisk og nervøs. Har jo ingen gode erfaringer. Mannen min er også veldig nervøs. Siste gangen vi var til UL, sa han etterpå: "jeg vil aldri mer inn på dette rommet!" Stakkars!

Vel, er 4+6 i dag, og har ingen symptomer annet enn bitte litt mens-smerter/stikninger...

Vi får krysse fingre og tær for hverandre og håpe at alt går bra.

Lykke til og fortsatt god jul!

PS! er også 76-mod, og vi har ingen barn fra før... er såkalt førstegangs!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykketil jenter. Må inrømme at jeg blir litt redd når jeg leser innleggene deres. Tror det hjelper hvis vi sneder hverandre masse varme tanker.

 

Jeg har selv hatt SA to ganger, den ene gangen var det bare i uke 4 (og noen dager), den andre gangen var det i uke 8, det var ikke vondt annet enn at jeg hadde noen ville menstrasjonssmerter. Dette gjør meg jo ekstra nervøs nå, er redd for å miste den lille... Føler jeg har hatt min del av SA nå, og hvis keg mister denne gangen blir jeg redd for at det er noe galt med hele meg. Men som sagt, positive tanker..

 

Venter på han/henne den 28.august.

 

Klem fra meg til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler tankene deres med meg:))

 

Ja,man prøver jo så godt man kan å være positiv,men altfor ofte kommer den lille djevelen å setter en demper på alt.Grrrr.....

 

Jeg har en datter på 3 år,så jeg vet at kroppen min er i stand til å bære frem et barn,det er jo en stor trøst da:)))) Men på den andre siden så vet jeg jo også så altfor godt hva jeg mistet sist...sukk.

 

Lykke til alle sammen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...