Gå til innhold

ikke kjent liv på 1uke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg er nå i uke 18,,er 2gangs å begynte å kjenne liv i uke 15-16,,men har ikke kjent noe på nesten en uke nå,,er det normalt? har heller ikke fått nå mage

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor når jeg var ca like langt på vei at det kunne godt gå flere dager uten at en kjente noe på denne tiden.

Men hvis du er bekymret, så vil jeg ambefale deg å ta kontakt med legevakt eller føden, eventuelt lege/jordmor(de har vel åpent imorgen)

Det skader jo ikke å ringe å høre hva de mener, kan være du får kommet for å sjekke hjertelyd eller tatt en UL for å sjekke at alt er ok.

Skrevet

jeg vil tror det er normalt ja,siden du er så kort på vei..de sier jo at 2 gangs skal kjenne i uke 19..og 1 gangs i 20..jeg er snart 20 uker..men TO,men merker ikke spark..

Skrevet

Ja tror ikke det er noe farlig jeg:-) min tulle var spinnvill før jul og nå i jula har hun vært helt rolig.. Hun har tatt seg en liten juleferie;-).. men går du å bekymrer deg veldig så få det sjekket både for din egen del og den lilles;-)

Skrevet

Hvis du ikke har kjent liv på en uke så ville jeg vært litt urolig.. Har ikke opplevd en eneste dag uten liv siden uke 15. Det kan jo tyde på at bebien enten bare er en rolig bebi,men det kan også være at den ikke er helt frisk. . Tviler veldig på det siste da. -men hadde alikevel reist til legen/jordmor å hørt hjertelyd.,.Har du vært på rutine UL?

Skrevet

tror nok det er helt vanlig.Jeg kjente ikke noe liv på 2uker helt til ungen snudde seg.Er nå 22+1 med mitt første barn og kjenner det sparker sent på kveldene.Tror ikke du skal bekymre deg over at du ikke kjenner ungen vær dag når du er 18uker på veg.Er vel fra 24uke at du liksom skal kjenne liv hver dag.Lykke til.

Skrevet

Kan godt hende ungen din har snudd litt på seg slik at du ikke kjenner sparkene. Den har fortsatt ganske stor boltreplass. Det er ikke før i uke 25 at du bør bli bekymret om du ikke kjenner daglig liv. Kjenner flere som ikke har kjent liv i det hele tatt før de har nådd uke 21-22. Så dette er veldig forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...