Gå til innhold

Termintull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp til å forstå dette:

Jeg har fått termin av gyn. 15.06.07, men får beskjed om at jeg bare er pr i dag 15+0. Når jeg går inn både her og på babyverden, så sier terminkalkulatoren at jeg er en uke mer på vei.....har dere peiling på om de regner annerledes hos leger?? Trodde ikke de skulle gjøre det. For da jeg var hos legen min på første kontroll og oppga at jeg hadde fått 15.06.07 som termin, så fikk han også at jeg var en uke mindre enn jeg selv trodde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det at det står at du går gravid i din 16. uke når du er 15+0? det betyr at du er på vei inn i din 16. uke, men den er ikke fullgått før du er 15+7, altså 16 uker på vei. Skjønte du dette?

Skrevet

I dag er jeg 23 +3 på bim står det at jeg er i min 24 svangerskapsuke ... når Jeg er 23+7 er jeg 24 uker å da står det på bim du går nå inn i din 25 svangerskapsuke.. skjønner:-)

Skrevet

Hei, jeg har termin 20.juni og er 15+1 idag.. Så det stemmer nok at du er en uke lenger da om du har termin 15.juni.. Så da er du vel 16+1 og går over i din 17.uke...

Skrevet

Tror jeg ikke har forklart meg helt godt....for jeg skjønner dette med å være i uke 16, når man er feks 15+4, Men mitt problem er at jeg har fått termin 15.06.07, og etter mine beregninger så er jeg da 15+6, men min gynokolog ( som har gitt meg denne terminen) og legen sier at jeg er 15+1...det er det jeg ikke skjønner. Så jeg må skrive inn på min side at jeg har termin 20.07.06 for å riktig antall uker og dager som jeg er på vei ( for jeg tror jeg bare er 15+1, etter det de to ul har vist)

Skrevet

Dette problemet har jeg også. Jeg var på ultalyd den 19 desember og fikk beskjed om at terminen min skulle flyttes litt på. Så nå er terminen min den 2.juni. Når jeg plåtter dette inn i bim eller babyverden så får jeg at jeg er lengere på vei enn det legen sa.

Ta den 19 desember da. Da mente legen at jeg var 16 uker og 3 dager på vei, men når jeg kom hjem så sa BIM at jeg var 16 uker og 5 dager på vei.

Men det som jeg syntes er enda mere rart er at ei på jobben min har termin 3. juni og hun bytter uke på lørdager, da skal jo jeg bytte på fredager, men da stemmer jo ingenting. For utifra at legen mente jeg var 16+3 den 19 desember, så skal også jeg bytte på lørdager, men da har jeg jo termin likt som hun på jobben. Jeg tror jeg må ta dette med jordmor neste gang jeg er hos henne. Så får hun fortelle meg hvor langt jeg er på vei :)

Skrevet

Jeg mente ikke å være anonym da :)

Skrevet

Jeg flytter denne litt oppover. Lurer veldig på dette.

Skrevet

Nå er jeg spent på svaret. Hva er meste riktig?

Jeg har termin 12. juni. Altså tre uker før deg. Jeg har fått beskjed fra jordmor og BIM at jeg er nå 16+3 uker. Da burde du også være 16+0 i dag..

Jeg vil helst at det skal være slik. For når jeg tok tidlig ultralyd ble jeg "tilbakestilt" en hel uke! Jeg har ikke lyst til å bli tilbakestilt en hel uke til...

Vel babyen kommer når den kommer tenker jeg. Jeg tror jeg bare bestemmer meg for at jeg er 16+3 jeg uansett!!! Det høres litt bedre ut!

God jul videre!

Skrevet

Jeg oppga 22.09.06 som første mens-dag i siste menstruasjon både hos legen og her på terminkalkulatoren. Hos legen fikk jeg termin 1.juli, her har jeg 2.juli. Merkelig!

Jeg har lest litt om dette med termin, og det fins en del ulike måter å regne det ut på. Men det er veldig få som føder på termindagen....den er visst bare en pekepinn på sånn ca når vi kan regne med at fødselen setter i gang. Jeg sier i alle fall at jeg er 13+5 idag. Babyen kommer når den kommer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...