SusyQ Skrevet 26. desember 2006 #1 Del Skrevet 26. desember 2006 Tok akkurat en positiv test. Hvis det stemmer er jeg i følge mine beregninger i sjette uke. Hva gjør jeg nå? Skal jeg dra til legen? Fastlegen min er stengt til nyåret, skal jeg prøve på Volvat? Hva skjer i så fall der? Tar de bare nok en urinprøve, eller er det gyn. også? Og er deres urinprøve mer presis enn den vi tar hjemme? Tør ikke slippe gleden helt løs før jeg har fått bekreftet at hjemmetesten faktisk stemmer. Og hva slags mat bør jeg unnngå resten av jula? Har aldri vært borti dette før, så blir veldig glad for all hjelp :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeenie Skrevet 26. desember 2006 #2 Del Skrevet 26. desember 2006 1.kontroll er vanligvis i 8-10 uke... du kan jo bestille en time til da... da sjekker de vel livmoren, for å finne ut hvor langt du er på vei... de tar blodprøver og du skal ha med deg en urinprøve... du får også helsekort for gravide og endel brosjyrer og bøker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit77 Skrevet 26. desember 2006 #3 Del Skrevet 26. desember 2006 Pust og gled deg over den lille i magen. Det er enda ei stund til du skal til første kontroll. Hold deg unna rått kjøtt, spekemat etc. Gratulerer og lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusyQ Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 26. desember 2006 Takk for fine råd :-) Som dere skjønner er jeg litt "på tuppa" nå. Er det ikke noe med at man skal dra til legen for å få "bekreftet" at man faktisk er gravid? Eller tar de bare nok en "hjemmetest" på deg der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupi27 Skrevet 26. desember 2006 #5 Del Skrevet 26. desember 2006 de trenger ikke ta noen test på deg når du har tatt hjemme. de sier den er like sikker som en hjemmetest =) de tar en gyn. undersøkelse oxo, der kjenner de livmoren osv.. husk å ta med deg urin prøve =) gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 26. desember 2006 #6 Del Skrevet 26. desember 2006 Trenger ikke dra til legen for å bekrefte at du er gravid, hjemmetestene er nesten 100% sikkert. Jeg var på min første kontroll i uke 11, og tiden frem til da føltes som en evighet husker jeg Gratulerer og kos deg videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeenie Skrevet 26. desember 2006 #7 Del Skrevet 26. desember 2006 jeg måtte til legekontoret for å ta en test der siden sambo nektet å tro på hjemmetestene da... men det var kun for at han skulle tro på meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enitsirk79 Skrevet 26. desember 2006 #8 Del Skrevet 26. desember 2006 Aller først; gratulerer med spire i magen! Legene bruker de samme testene som vi gjør, så er din positiv er legens det også! Og særlig når du mener du er 6 uker på vei. Hadde du fått en positiv test 1 uke før ikm hadde det vært annerledes. Du bør straks begynne med folat, hvis du ikke har begynt allerede. Og unngå grønn te for det ødelegger for folaten. Annen mat du bør unngå kan du lese om på matportalen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusyQ Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 26. desember 2006 Takk for tips! Kommer akkurat fra legen nå, som bekreftet at jeg var seks uker på vei, og fikk termin 23. august. Litt rart, og veldig veldig stort! Tar folat og multivitamin, men stakk innom Bunnpris på veien hjem og kjøpte med omega 3 også. Nå krysser jeg bare fingrene for at at går bra. Er det noe annet jeg bør tenke på så tidlig i svangerskapet? Er det meninga jeg skal ringe fastlegen og bestille en time en gang på nyåret? 7. uke? 10. uke? Har aldri vært gravid før, så vet ikke helt hva som er gangen i dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enitsirk79 Skrevet 26. desember 2006 #10 Del Skrevet 26. desember 2006 Min lege tar ikke imot pas til førstegangskontroll før uke 12 men ring legen 2 jan og hør hva som er vanlig hos din lege. Har du vært på legevakten i dag eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusyQ Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 26. desember 2006 Ja, dro til Volvat. Hadde så svake streker på hjemmetesten, at jeg ville få det bekreftet fra noen som visste hva de drev med. Takk for innspill, ringer fastlegen min på nyåret og hører hva som er vanlig for første kontroll. Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ramløsa- nok en gang Skrevet 26. desember 2006 #12 Del Skrevet 26. desember 2006 Gratulerer! Det er ikke så mye å tenke på, folat, vitaminer og omega 3 har du alt. Da gjenstår vel bare at du er snill mot deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oktoberjentene;) Skrevet 26. desember 2006 #13 Del Skrevet 26. desember 2006 husk å få nok hvile og søvn.. lytt til kroppen.. ikke løft tungt og ikke tress.... slapp av og kos deg med spira di =O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusyQ Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 26. desember 2006 Takk for alle gode råd. Godt å ha noen likesinnede å snakke med i jula. Vi skal ikke fortelle det til familie og venner før det er gått tre måneder, så leeenge igjen å vente. Kommer til å si det til noen nære venninner da, men de har ikke barn, så da er det godt å ha alle dere snille jentene på BIM :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå