Gå til innhold

flere babyer som er julestressa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tre og en halv mnd gamle baby har vært med oss i tre juleselskaper. Når hun ikke har sovet, har hun først og fremst sittet på fanget til en av foreldrene, men selvfølgelig har det også vært mange andre som har villet hilse på henne, ta på henne, smile til henne i ansiktet og helst holde henne. Hver gang vi har kommet hjem etter dette har hun først virket veldig glad (liksom glad for å være hjemme..?) og så etter en liten stund har hun begynt å hylgråte. Virker veldig sliten, gråter lenge på fullt volum uansett hvordan vi prøver å trøste og sovner til slutt helt utslitt.

Mitt spørsmål er: Ville dere latt være å ha henne med i flere lignende situasjoner på en stund og heller blitt hjemme med henne der hun virker mest fornøyd? Eller bør hun bli med og dermed forhåpentligvis etterhvert venne seg til nye mennesker og nye situasjoner? Hva gjør dere?

Skrevet

Min også. Veldig mye besøking og dulling og småen griner og nekter å sove og greier. Derfor tilbringer vi resten av jula hjemme. (om noen føler at de ikke fikk hilst nok på ham må de gjerne komme innom men EN AV GANGEN, for dette likte han ikke...)

Skrevet

Hos svigers & co blir hun utrolig stressa, for der er det ett evig hav av kaker og folk og julekjas..... men hjemme hos mine foreldre (selvom det til tider kan være folksomt der også) slapper hun av, pludrer og koser seg.... Mamma & pappa har ett veldig avslappa forhold til jul, deilig... :) men vi fortsetter jo å dra til begge familier, regner med hun venner seg til det etterhvert. jula er jo snart over uansett..

Skrevet

Det er i grunn sånn her også. Vi hadde dåp i går, og det ble for styrete for lillegutt. Kusiner og fettere som løp rundt og hylte. Til slutt måtte vi bare "sette ned foten". Han var urolig og skreik mye helt til vi kom hjem, da var han blid som en sol igjen. Man må på en måte gjøre det som er best for babyen og begrense inntrykk og dulling fra alle som vil. Vi hadde med bagen til vogna så han kunne sove der i kjent lukt, så det gikk i grunn greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...