Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns jeg selv er ganske flink om holder ut dette her, må bare få skryte litt av meg selv. Har hatt rier nå og da siden 30. november! Med 5-7 dagers mellomrom har jeg hatt regelmessige rier med inntil ni minutter mellom. Hver jævla gang har det gitt seg etter et par timer. I dag våkna jeg med murring i magen og en og annen kraftig ri, blod i utfloden og utpå dagen gikk slimproppen. Omtrent samtidig slutta riene opp. Jeg er sju dager på overtid og det er evig NOK!!!!!

Det hører med til historien at jeg har vært sykemeldt siden 1. september med kynnere og fare for for tidlig fødsel. Alt har tydet på at jeg kom til å føde før tida, inkludert at mitt forrige svangerskap resulterte i fødsel ti dager FØR tida.

Finnes det noen der ute som har det på samme måten? Eller har opplevd det samme tidligere? Blir litt motløs, selv om at jeg i går var overlykkelig over å få være hjemme med familien og slapp å ligge på sykehus akkurat på julaften. Den gleden har overskygget alt et døgn nå, men nå har jeg liksom ikke noe mer å tenke på enn at jeg vil ha ut ungen!!!!!! det tar alt fokus!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er 11 dager på overtid iflg UL-termin og 14 dager i forhold til mens-termin. Det tar på psyken for å si det mildt!

Håper det skjer noe snart!!!

Skrevet

Det var jammen godt å høre fra deg!!! Har det nøyaktig likedan. Har vært sykmeldt lenge pga fare for for tidlig fødsel. Hatt falske rier, slimpropp som gikk, et tidligere svangerskap der jeg fødte ti dager før tida. Jeg har vært såååå klar, men nå virker det mer og mer fjernt. Kommer det til å skje noen gang?

Har følt meg til tider helt oppsatt på fødsel.

Godt å ha julaften i går å tenke på. Men det er hardt å gå og vente, og litt flaut når folk lurer på hvorfor jeg fortsatt har mage når det var sånn fare for fødsel før tida.

Skrevet

Er 6 dager over temin jeg...snart 7 dager...gikk 10 dager over med første mann men jeg kjenner jeg begynner å bli ganske lei no..

Det jeg faktisk er mest lei er folk som spør om det skjer noe hvertfall 5 ganger for dagen...

Og når jeg møter de så er det"NEI GÅR DU HER ENDA??" eller"NO MÅ DU FÅ HAN UT SNART!!"

Skrevet

Hei! Skjønner deg godt. Har hatt kynnere siden uke 16. Den siste mnd har jeg flere ganger hatt regelmessige kynnere over en dag,men så dabber det av.

Hodet har vært festa siden uke 34 (er 2 gangs) og jordmor har ymtet frempå om at jeg kan få før slik som ved 1 fødsel. Har vært forberedt på å få før, men nei, ingenting skjer...

Har UL termin om 2 dager så det kan fortsatt gå 2,5 uke til fødsel, og det er en drepende tanke for å si det sånn. Gjør minst mulig om dagene, men er likevel tom for energi, kroppen er tung og alt som skal gjøres er et ork. Men er som deg overlykkelig for at jeg fikk være hjemme på julaften.

Men en må nok bare være tålmodig desverre, for ungen kommer når den kommer (Ja jeg vet, det er det kjedeligste noen kan si.. he he.)

Skrevet

Så godt å høre fra dere! Må bare si meg enig med deg som sa at det er flaut når folk kommenterer at jeg går her enda - når jeg har vært sykemeldt fra jobben i over tre måneder fordi det var fare for for tidlig fødsel. Men hva kan man gjøre annet enn å vente på at naturen ordner opp?

Skrevet

Hadde termin i dag(i går i følge klokken).. Var veldig innstilt på og få før tiden. Førstemann kom på dagen, men det som hører med den historien er at jeg datt ned en trapp dagen før. Er sikker på at det satte i gang en reaksjon.. men men.. håper og håper..

Er det normalt med myyye utflod? Har masse utflod hver gang jeg tørker meg, men er liksom så løs at jeg får meg ikke til og tro at det er slimproppen.. Merket ikke noe til den sist svangerskap...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...