Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå føler jeg meg som en skikkelig dårlig mor...

Vanligvis har vi kun revet av lange negler på mini når de har fliset seg opp. Men nå hadde de plutselig blitt veldig lange uten at de var fliset så jeg tok frem negleklipperen... Har bare en sånn til oss voksne men tenkte det ikke hadde noe å si. Klippingen gikk i og for seg greit, men plutselig så jeg at hun hadde blod på hånden og fant ut at jeg tydeligvis hadde truffet neglebåndet på en finger. Gjorde tydeligvis ikke vondt for hun bare smilte. Men det ga seg jo aldri med å blø...! Tørket og tørket og fant etterhvert at det faktisk gjaldt to fingre...! Vurderte å sette på et plaster, men det kan hun jo svelge, så det turte jeg ikke. Det ga seg heldigvis etterhvert.

Men, er det noen som har noen tips? Både når det gjelder negleklipping (er det f.eks. lettere med en baby-negleklipper?) og for å stoppe blødninger på små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ingen dårlig mor. Det skjer innimellom med nesten alle. ungen både overlever og glemmer det:)

I fingertuppen har det en lei tendens til å blø mye og lenge uten at man kan gjøre noe mer enn å klemme litt og tørke.

Kjøp en babyneglesaks (vanskeligere å klippe i huden med den) og klipp mens ungen sover. Klipp rett over og i en tynn stripe av gangen. Litt negl bør de ha igjen:)

Lykke til:)

Skrevet

Vi har babyneglklipper. Funker bra her. Hun er vansligvis propell på stellebordet, men når jeg tar fram klipperen og teller for hver negl jeg klipper, blir hun helt rolig og følger med!

Ang at hun blødde sånn: det er jo veldig bliodrikt ytterst i fingertuppene, og skal lite til før man blør der. Hvis det har stoppet og hun ikke har reagert, er det vel ingen skade skjedd. :-)

Skrevet

Her i gården må vi ty til alle mann :o)

Hun ligger på stellebordet og jeg dytter ene puppen i munnen hennes mens pappan klipper neglene med ei vanlig neglesaks ;) Funker kjempemessig!

Skrevet

Jeg tenkte at egen baby neglesaks var jo bare noe jeg IKKE trengte.

Har en sylskarp brodrsaks jeg mente holdt + negleklipper til voksne.

Fant etterhvert ut at det ble for tungvint med brodersaksen og negleklipperen klipte gubben snuppa i fingeren med. skikkleig hylskriking.

Anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe en babyneglesaks det er mye lettere å klippe pent og skikkelig med den.

har en som ikke har sitett rolig på fanget på flere mnd. men det går veldig greit når jeg tar frem saksen og setter henne på fanget. sitter helt utrolig så lenge rolig at jeg rekker å få klipt neglene hennes!

Skrevet

Vi bruker en babyneglsaks fra apoteket! Kjempelett å bruke!

Skrevet

Slenger meg med på den anbefalinga! Veldig kjekk å ha.

Skrevet

Jeg bruker å bite av neglene på fingrene etter at vesla har badet. Biter bare forsiktig i den ene enden for så å rive resten, de er jo myke også etter et bad.

Skrevet

Lykkeligmed3; ikke for å belære, men kan ikke styre meg for å fortelle at mange har gjort det og endt opp med å rive for langt inn fordi det er litt vanskelig å styre helt hvor neglen går av. Kan bli fryktelig vondt for minien hvis du tar feil..

Skrevet

hehe, ja jeg er klar over det og er veeeeeeeeldig forsiktig. Ser jeg at flisen er for langt inn så må nok saksen tas i bruk ja.

Skrevet

Har hørt at man ikke må klippe neglene, da de blir så harde?

Gjelder det bare når de er nyfødt eller ?

Skrevet

De er ganske myke etter et bad så det skal ikke være noe problem, men helt i starten kan det være greit å bare plukke av det som har "skrelt av" på neglen. ofte brekker de når babyen vaser rundt med hendene så det er ikke nødvendig før de blir ganske lange.

Skrevet

Vet de blir myke etter et bad, men jeg tenkte mer på at neglen blir hardere når den vokser ut igjen hvis man KLIPPER, enn å rive... At de fortere skraper seg når den blir lengre.. Bare tull det kanskje ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...