Gå til innhold

Hva må man ut med i "medisiner" ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei hei. jeg har "bare" hatt ett forskningsforsøk, så jeg vet ikke priser på medisiner. jeg er spent på hva det koster med fryseforsøk fordi det skal jeg begynne med i januar. jeg ble bare så nysgjerrig når jeg leste at forsikringen deres dekker det? kan jeg spørre åssen forsikring dere har. kanskje jeg burde sjekke min egen forsikring nøyere? uansett lykke til framover. håper det er andre her som kan gi deg svar.

Alle tre forsøkene koster tilsammen 15000, så er det staten som betaler resten. Hva det vil koste dere for 1 forsøk kommer ann på hvor stor dose du trenger av medisiner. Dette er altså i norge gjennom det offentlige.

Dette er et spørsmål som går igjen og igjen, så se lenger bak i "arkivet", der står det litt grundiger. Vet SNØFILLA svarte nokså detaljert en gang....

Lykke til :-)

Hei og takk for svar jenter.

Jeg er gift med en amerikaner som har en veldig bra helseforsikring (den er ikke så vanlig i USA heller).Den dekker alt vi må ut med under IVF prosessen.De gjör det kun når det ikke er mulig for oss å få barn på annen måte,og det er det jo ikke.

Allikevel så må jeg jo först punge ut pengene selv först. Så jeg må se om jeg har råd til å begynne på spray om forhåpentligvis 21 dager (tror jeg får mensen idag). Begynner nemlig å bli så lei av all ventingen rundt dette med babylagingen :)

Hei MissBehave

Det er litt forskjellig hva man betaler. Kommer litt ann på hvilke medisiner man bruker og hvor mye man bruker. På mitt første forsøk brukte jeg ca 10000kr i medisiner.På mitt siste brukte jeg ca 16000kr pga økning på dosene. Men du må nok regne ca 10000,-

Lykke til.

Annonse

dere må først legge ut 15000kr i medisin utgifter og 3000kr i legeutgifter. Så kan dere ta kontakt med trygdekontoret. Men dere får ikke refundert noen av de pengene dere allerede har lagt ut. Men, alt etter de 15000 og 3000 får dere refundert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...