Gå til innhold

Får ikke gutten vår til å spise grøt, ok med velling flere ganger om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 4 1/2 mnd (så det er jo ikke så hastverk med grøt.)

Han får for det meste mme. Begynte med grøt-smaking da han var 4 mndr. (Han pleier å være våken hver time på natten) men han skjønner ikke helt prinsippet... Han bare "prupper" med munnen og ler, får jo ikke noe i seg da!

Men velling går den på høykant. Så de siste dagene har han fått en flaske hver kveld. (Men sover fortsatt så som så..)

Jeg har ikke helt oversikten på hvor mye han drikker i døgnet, siden han får litt mm også.

Men i dag har han vært kjempe urolig. Jeg skjønte ikke med en gang hva det var, men det har nok vært sult.

I kveld spiste han 200 ml kl fire, så spiste han 200 ml tykk velling kl sju for så å spise 100 ml mme igjen kl ni. Han spiser jo ofte og mye! (Max 3 timer mellom måltidene, gjerne bare to timer.)

Er det ok å gi velling til flere måltider på dagen? (Eller er det best at de spiser ordentlig grøt.? Tenker da i fht næringsinnhold og sånt.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør gå greit med velling en stund til:) Det er ikke før ca 6 måneder at de trenger mer jern.

Skrevet

Ja, det skal jo gå greit med mme eller mm frem til 6 mndr, så lenge de er fornøyde å legger på seg...

Men jeg burde kankje prøve med litt vann innimellom hvis det blir 2 til 3 flasker velling om dagen..?

Skrevet

Ja da ville jeg gitt litt vann mellom måltidene. (jeg ville gitt kort tid etter måltid sånn at det ikke "metter" så du ikke får i ham mat)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...