Gå til innhold

Vært hos legen nå...


LisGirl

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært hos legen for min første kontroll. Men det var litt merkelig syns jeg, for han sjekket ikke om jeg var gravid, han gjorde heller ike noe gynekologisk. Han bare tok blod trykket mitt, og blodprøve så fikk jeg gå. Har lest i alle bøkene jeg har fått at ved første legebesøk skal de ta en gynekologisk kontroll. Lurer litt på hvorfor jeg ikke fikk det når alle mine andre venner har fått det. Dessuten sa han også at jeg måtte finne min egen jordmor, det har heller ikke noen av mine venner gjort. Litt forundret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 kontroll på 1 juledag?

er det normalt da?

hvor langt er du på vei da?

jeg fikk beskjed om at de ikke gjorde noen tester eller undersøkelser før rundt uke 12....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke gyn undersøkelse på min første kontroll. Tok urinprøve og masse blodprøver bare. Skal ha gyn undersøkelse på min andre kontroll som er i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen på fredag, har ikke nett hjemme. Så fikk ikke kommet meg på nett før nå. Jeg er vel 8 uker på vei, hvertfall var det det legen sa. Men har på BIM står det 10 uker, likevel har jeg fått termin den 25.juli av legen og den 27.juli av BIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bestilte time for den første kontrollen, spurte legen meg om det var lenge siden jeg hadde tatt en celleprøve. Og siden det var 6 mnd siden så slapp jeg gyn.delen, sa hun.

 

Greit for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Tror faktisk at det ikke er vanlig lenger å ta underlivs undersøkelse når man er gravid.Var mer av det før !I såfall venter dem lenger ut i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går mere vekk fra den gyn undersøklesen og som de andre sier her er det resusrs besparende og vente til 12 uke før man gjør noe særlig, man får verken gjort noe fra eller til før den tid....Det er fryktelig lenge å vente da når man har blitt gravid men sånn er det. Jordmor finner du fint selv har egentlig valgt å¨bruke legen min mest jeg og slengt innom jordmor en gang eller to før.. Denne gangen fpr jeg maks oppfølging dvs Ul i uke 8, uke 12 og uke 18 foreløpig + fastlegen mm,Men dette pga av tidliger komplikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk full gyn undersøkelse, blodtrykk, blodprøver, vekt, papirer osv på min første kontroll.. da var jeg 10 uker på vei =o)

Man kan vel sikkert be om det, ellers så er det vel greit å gjøre rundt uke 12 også ....syntes det er viktig at legen tar dette alvorlig å gjør det han skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...