Gå til innhold

Kan noen gi meg en oppskrift på hvordan jeg skal bli gravid? :0)


hønetuppa ønsker barn

Anbefalte innlegg

heisann alle heldige gravide:0)

 

Jeg trenger en oppskrift på hvordan jeg skal bli gravid jeg.

Hva gjorde dere den mnd det klaffet?

 

Lykke til med svangerskapet og ha en fin romjul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hønetuppa!!:)

 

vi hadde sex hver dag eggløsningsuken. Lå med bena høyt ca 20 min etter samleie.Tok en spiseskje med Solvipect, og samboer tok Zink tilskudd. Det var det hele.

Masse lykke til! Håper du snart kommer inn hit:)

 

Go`klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex tre dager rundt el, dagen før, el-dagen og dagen etter. Brukte el-tester:) Mer hokuspokus var det ikk fra vår side. Masse lykke til til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde sex en gang vi, dagen før el... gikk på pergo da så jeg visste akkurat når el var... men hadde verken tid eller overskudd til mer enn den ene gangen... i tillegg hadde jeg gitt opp også, så den runden i høyet hadde vi bare for å ha gjort det liksom.. var min 9ende strake pergokur så var rimelig sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det viktigste av alt er at dere ikke stresser med å bli gravid. Vi hadde prøvd i ca 1 år og hadde begynt tanken på at vi ikke kunne få barn. Bestemte oss for å få en undersøkelse, jeg hadde vært på første undersøkelse til gynekolog og vi ventet på at han skulle få innkallelse. Antagelig slappet vi mer av når denne prosessen var satt i gang, og jeg ble gravid. Prøv å ikke tenk på at dere skal bli gravid (tro meg er lettere sagt enn gjort!)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også "prøvd" i ca 1 år. Hadde tenkt tanken på å bestille legetime for å få sjekket om noe var "galt" med meg nå på nyåret. Ga da litt blaffen og tenkte ikke så mye på prøvinga lengre. Tok en test rett før jeg skulle på fest for ca 1 mnd siden, og da var den positiv :-) Så mitt råd er å ikke prøve så hardt. Ta det som det kommer og ha sex når lysten er der... Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på p-pilla og hadde sex hver dag ;-) Altså, med andre ord ikke planlagt - men ble jo gravid da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde vi: Sex hver dag rundt EL, jeg hadde beina i været i 2 minutter, pute under rumpa i 10 minutter. Klaffet ved første forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i 2 år........ satt på første forsøk med pergotime selvom jeg var meget negativ i den perioden og hadde begynt å planlegge ivf... hadde sex dagen før el =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar:-) Skal absokutt benytte meg av dem!!!

 

Vurderer å prøve pergotime selv. Alviola2spirerimagen.. Gikk du på pergotime selv om du hadde el på egen hånd? Eller fikk du det fordi du ikke hadde el?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk det pga manglende el... tok bare en blodprøve for å sjekke om jeg hadde el... men siden vi hadde prøvd så lenge og jeg hadde brukt 100vis med el tester uten positiv respons så fikk vi omsider pergotime... har hørt om mange som har fått det for å gi hele prosessen et lite dytt, men vi måtte mase en god stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du fikk ikke positive el tester? Jeg har opplevd en nesten positv el test en gang, men aldri ble teststreken like strek som kontrollstreken. Skal el teste denne mnd her, og får jeg ikke positvt da, så blir pergotime neste:-)

 

Lykke til i svangerskapet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta el tester hver dag fra tr er over og til ikm.... hvis du er usikker på om du har el så kan det være lurt.. er jo ikke alltid 14 dager etter tr... prøv å ha sex annenhver dag hele syklusen også :)

 

masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg gjorde for å bli gravid:

*Ta p-pillene dine hver dag i 7 år. bortsett fra noen få pauser når du har vært singel.

*Vær nymfoman, ha sex hver dag. (hehe)

*Ikke planlegg det.

*Finn en peride i livet der du skal reise til utlandet i fem uker i begynnelsen av svangerskapet.

*Fest masse i perioden du har tenkt å bli gravid.. (festet kjempe masse!!!!!!)

Ja, som du kanskje forstår er de fleste av disse punktet bare tull, men det er min situasjon. Er helt rart. Er jo overfertil.

 

Lykketil jentene mine! No skal eg spy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eggløsningen skjer 14 dager før neste mens. Dvs 14 dager etter første dag forrige mens hvis du har 28 dager syklus. Egget lever i ca 24 timer og spermiene i 2 døgn. Derfor holder det å ha sex hver annen dag i eggløsningsperioden (eks 2 dager før, dagen og 2 dager etter). Noen mener det er uheldig å ha sex oftere med tanke på at mannen skal "lade opp" og immunfosvaret i livmoren ikke trigges for mye. Videre vet man at orgasme kan føre til eggløsning

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...