Gå til innhold

dere som gir mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

nårti bynnte dåkker eller skal dåkker bynne å gi grøt?

min e 4.5 mnd nu men virke fornøyd enda.. sover godt om natta å spis 5 flaske me 200 ml om dagen. skal på kontroll snart så skal ta det me hs å da. men vil gjerne høre litt erfaringe fra dåkker som e i sitvasjon!! hehe

Skrevet

Vi har begynt med velling i dag:) 3,5 mnd. Grunnen er at hvis hun får mer enn 180 så gulper hun så mye, 180: da er det bare litt gulping. 4 måltider gir 720 ml i døgnet. Hun trenger ikke mer ut fra kroppsvekten, men hun virker mer sulten og har begynt å våkne tidligere om morgenen. Derfor begynner vi:) Er rett og slett ikke plass til mer i den lille magen, og hun er mer sulten:)

Begynner med maisgrøten:)

Skrevet

her MÅTTE vi begynne med grøt ved 4mnd pga han ville ta kvelden kl 18.00, og mat igjen kl 4.00!

så nå får han grøt kl 18 og legger seg med ei flaske (200ml) i mellom 19-20!! sover da til ca 6.00;)

må også si at han EEELSKER grøt;)

Skrevet

Ville gidd kun mjølk ei stund til. Dei bør ha 15% av kroppsvekta med mjølk kvar dag.

Begynne med litt graut om nokre veker, kanskje vente til 5,5 mnd.

Er ungen glad og mett treng han ikkje graut. Men du kan begynne litt forsiktig ein smak her og der.

Tykkjer det er fint signal når ungen vil ete når du et. Ser på maten følger den med bllikket frå tallerken og opp til munnen og lager smatte lyder.

Da er ungen klar for mat :-)

Skrevet

Ungen min er 12 uker og jeg vil gjerne begynne å gi velling i det minste snart, for han er konstant sulten! tilsammen 14 dl i døgnet + vann. Skal på 3 mndr kontroll 4 januar og høre med hs om hun synes det er en dårlig ide..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...