Gå til innhold

Trenger litt hjelp her jeg : (

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å lure på om det er noe galt her. Gutten min har hatt 3-5 bæsjebleier i døgnet halvannen-to mnd. nå. Fra fødselen har han hatt 1 hver dag. Vi har hatt sårheten under kontroll men nå er det blitt ille inne i rumpehullet. Han gråter når han bæsjer, når han promper og når vi skifter bleie. Skyller han under springen og da hyler han som bare det. Om natta promper han masse og gråter mye. Han har holdt på med det i 1 ukes tid. Våknet masse om natta. I natt la jeg han i senga hos meg og hver gang han prompet så våknet han og hylskrek.

Lurer på om det er en reaksjon på maten han får ? Kan ikke huske at vi har begynt med noe nytt heller. Men kan de få reaksjoner seinere ?

Han får grøt x 2 og middag + frukt av fast føde. Får ellers mme.

Han er 8 mnd.

Trodde dette var en periode men nå har det vart så lenge så nå begynner jeg seriøst å lure her.

Skrevet

hvor gammel er han? har du snakket med helsesøster om det?

Skrevet

Han er 8 mnd. Har ikke snakket med hs om det fordi jeg trodde det var en periode. Leste at det var flere babyer her som hadde økt bæsjebleier, men nå begynner jeg å bli bekymra. Han har ikke gått noe ned i vekt heller.

Skrevet

han får ikke noe med melk i?

det er det mange som reagerer på når de er så små!

ellers ville jeg nok gått og fått en samtale med helsesøster

(luft i magen kan foresten komme av grininga..svelger mye luft da.. hvis han ikke sovner rett etter en grineperiode, ta han opp å la han prøve å rape etterpå!)

Skrevet

Nei, får ikke noe med kumelk i.

Han gråter fordi han promper, det er sikkert vondt for han å prompe.

I dag har han ikke villet spise så mye og det er sikkert fordi han har hatt 6 bæsjebleier i dag. Han er ellers i god form og godt humør bortsett fra når det er bæsjing, bleieskift og en kort periode etter ny bleie er på.

Skrevet

Jeg har dessverre lite hjelp å komme med... Men er du gullsmokk-medlem? Ser de skal ha nettprat med en barnelege 29/12, du kunne jo spurt han?! :o)

Skrevet

Nei, er ikke det. Får håpe HS er oppe i romjulen så jeg får pratet med noen der. Vet liksom ikke helt hva jeg bør kutte ut, hvis jeg skal kutte ut noe. Gi han middag 3 ganger om dagen eller grøt 3 ganger om dagen for å se, eller kutte ut alt å bare gi han mme for å se om det blir bedre.

Får så vondt av han. Han gråter når vi skifter bleie og jeg sitter der med tårer i øynene fordi jeg må vaske han.

Skrevet

kanskje han reagerer på frukt? Mange barn reagerer på citrus frukter, kan få problemer med magen av det.

Skrevet

Han får eple, pære og noen ganger litt banan. Har prøvd å kutte det ut i et par dager, men ikke noe forandring. Kanskje prøve å kutte det ut over en lenger periode for å se.

Skrevet

Ikke noe godt når de søte små har vondt! :o(

Synes noen skrev her at dersom man har barneforsikring hos Gjensidige så er det en helsesøster som har vakt som man kan ringe til?!

Om ikke helsestasjonen er åpen så er vel legekontoret åpent, i alle fall... Kan jo kanskje høre med de? Selv om de ikke alltid kan så mye om små barn.

Og en annen ting jeg kom til å tenke på... Var noen som skrev ett innlegg her om dagen, og det er jo noe jeg er veldig vant til å bruke på voksne pasienter på sykehus. Sånn flytende plaster på spray-boks. (Kommer plutselig ikke på hva det heter, husker jeg det så skal jeg komme tilbake til det!) Etter å ha vasket vekk avføringen og det er helt rent og tørt så sprayer du på litt flytende plaster. Neste gang gutten din da har avføring så kommer ikke avføringen helt inn på huden. Det kan kanskje hjelpe litt?! Det tror jeg du får kjøpt på alle apotek, helt reseptfritt!

Ja, forresten kan du jo spørre på apoteket også. De kan vel ikke svare på det med maten, men de kan jo kanskje gi råd om såre rumper...

Lykke til! :o)

Skrevet

Takk for svar Carina. Da tar jeg meg en tur på apoteket i morgen og spør de : )

Skrevet

hei!

Prøv å blande litt malt i melk el. grøt hjelper magen litt. Hvis ikke har jeg har jeg hørt at gulrot saft er bra for diare. Min gutt hadde også en slik periode med mye diare, gikk til legen med detm men fikk ikke noe for det. Fikk beskjed om at så lenge han spiste og drakk som vanlig gikk det bra. Hvis du merker forandring på dette og allmenntilstanden han blir dårlig ville jeg kontaktet legevakten. Går jo ann å ringe dit for å spørre, kanskje de kan ha noen gode råd. da blir en ikke så engstlig.

Tips til sår rumpe, lufttørk rumpa eller trykk den tørr med et mykt håndkle, ta på potetmel. Gjenta dette ved hvert bleieskift!!! Du vil fort se bedring.

Lykke til!

Skrevet

Trodde man ikke skulle ta på potetmel jeg ?

Noe med at det gnisser når de beveger seg og kan gjøre ting verre ?

Skrevet

Har aldri opplevd at det gnisser. Bare at det hjelper. Det suger opp fukt fra huden og bæsjen. Hjulpet meg mye. Du kan jo ta det på i hans rolige perioder hvis du er redd for at det gnisser. Vet det er andre også som har prøvd dette med godt resultat, verdt et forsøk??

Skrevet

Ja absolutt. Tar i mot alt av råd jeg nå : )

Takk for råd : )

Skrevet

Huff, det hørtes ikke godt ut for lillegutt:/

Ser du har fått gode råd her, så jeg har ikke så mye å tilføye utenom at Zinksalve kan være bra. Men det har du kanskje prøvd...

Håper det blir bedre snart!

Skrevet

jeg har også hørt at mm skal virke godt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...