ME :) Skrevet 25. desember 2006 #1 Skrevet 25. desember 2006 Har fått rekvisisjon av legen til fysioterapi grunnet bekkenløsning. Terapeauten mener jeg må betale 170 kr hver gang i egenandel (den er visst litt lavere enn vanlig siden jeg har rekvisisjon). Stemmer det? Mener nemlig jeg har lest et sted at man får gratis fysioterapi i inntil 6 mnd etter fødselen... Alt annet er jo gratis... Håper på raskt svar, det begynner å bli dyrt...
Augustspire=) Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 jeg fikk i hvertfall gratis fysioterapi pga bekkenløsning.,.men det er kanskje foskjellig fra sted til sted?og om det er privat eller ikke.er ikke helt sikker.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 Om det er bekkenløsning MED GANGBESVÆR så får man det gratis visst nok,men om det bare står bekkenløsning så må man betale... Idiotisk,men sånn er det...
apollo71 - har fått gutt Skrevet 25. desember 2006 #4 Skrevet 25. desember 2006 Så lenge det står bekkenløsning med gåvansker så har du rett på fri fysikals behandling. Hvis fysioterapeuten ber deg om å betale kr 170 pr gang så har han mest sansynlig ikke refusjon fra trygdekontoret. Jeg anbefaler deg da å finne en ny fysioterapeut som har refusjon for dette kan bli dyrt i lengden. Du har også krav på fri behandling 6 mnd etter fødsel. Dette etter de 6 ukene rett etter du har født. Lykke til :-)
rødhette* Skrevet 25. desember 2006 #5 Skrevet 25. desember 2006 Som petunia og apollo71 skriver, har du krav på gratis behandling hvis det står bekkenløsning med gangvansker. Du har ikke krav på gratis behandling hvis det kun står bekkenløsning på henvisningen. Da må du heller betale, eller få ny henvisning.
mammae:-) Skrevet 25. desember 2006 #6 Skrevet 25. desember 2006 På min henvisning fra lege står det -bekkenløsning- og jeg får dekket alle behandlinger hos fysio.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå