Gå til innhold

Hvordan ser dagene hos dere ut med 3 maneder gammel baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere faste rutiner? Nar legger dere ungen for kvelden? hvor ofte ammer dere, etc....? har bare lyst a sammenligne:)

GOD JUL:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dagen starter rundt 0800, og så er han er våken 1.5 timer av gangen, og så dupper han i mellom. Tar en lang dupp på ca 2-3 timer midt på dagen når vi triller tur. Er trøtt sånn ca kl 19 på kvelden, så da er vi i pysjen. våkner da ca hver 3. time for mat. Ammer når han vil ha mat, men han får ikke pupp en halvtime før legging feks, da må han vente til sengetid, for da sovner han raskere:) god og mett.

pupper ham i søvn oppi senga vår, sikkert dumt, men koselig:)

Skrevet

min er 2,5 mnd og her er allt bare rot....hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Har ikke helt faste rutiner, men dagen til babyen begynner vanligvis mellom 08.30 og 10.00. Da stelles hun og får pupp. Deretter leker vi litt eller går ut på tur. Her soves det ikke så mye på dagtid utenom når vi er på trilletur eller i bilen så det er ikke blitt noen faste rutiner for søvn på dagtid. Spiser med to og en halv eller tre timers mellomrom. Leggetid har vi etablert ca.21.00 da steller og bader vi først for så å gi pupp i senga. deretter legges hun i egen seng for å sove. Det er litt sutring før hun sovner, men vi holder fortsatt på å trene på å sovne av seg selv. Våkner en eller to ganger på natta for å få pupp. Det er i det store og hele baby som styrer dagen. Synes det er greit sålenge. Jobben til mamma er jo å stelle for bebyen sin i permisjonstiden. Det er selvsagt hyggelig når jeg får gjort enkelte ting bare for mamma også, men det kommer i annen rekke foreløpig. regner med det blir mer av det etterhvert.

Skrevet

Hei hei:)

Her ammes det når snuppa er sulten, dvs ofte... Hun har begynt å legge seg før vår leggetid:):)!! gjerne mellom 20 og 22. I går kom vi hjem kl 23, og da ble det bare rot og sutring frem til 01.30....

Vi står gjerne opp rundt 9 om morgenen, stell, pupp og en liten hvil etterpå. En god søvnperiode i vogn ute på tur senere på formiddagen. Våkentid på ettermiddagen og kvelden.

Fertila: dropp klokken og følg tempoet til junior;) Det funket her før rutinene falt på plass, sakte men sikkert. Har han tegn til noen rutiner enda forresten, eller er hver dag unik? Beskriv en dag for oss da vel:)

Skrevet

Glemte å si at hun har nesten sluttet å spise på natta, gjerne en tidlig morgenpupp i 5-6tiden før hun sover videre.

Skrevet

Her hos er det rutine:) Lille gullet begynner dagen mellom 7 og 8. Da er det mat, så er det mat igjen halv tolv, halv fire og syv. Så er det natta - sover til 7-8:)

Hun får flaske og da er det sikkert litt lettere med rutine. Dette har vi hatt siden hun var 1 mnd(litt oftere mat da) og fra hun var 2 mnd sov hun hele natta hver natt!

Hun er stort sett våken 1,5-2 timer av gangen. Sover en litt lenger periode midt på dagen.

Skrevet

Vet du Endelig mamma- Prinsesse 19/9

jeg skal gjøre noen notater i bloggen min i løpet av 3-4 døgn og så får vi se om det finnes noen rutiner i rotet =)

Skrevet

Endelig mamma; høres ut som det begynner å bli skikkelig bra nå!

Fertila; kan vi bidra med noe så bare si fra, er ikke lange veien fra meg til deg vettu!

Skrevet

Legges 19.00, våkner for mat ca 4, våkner for å stå opp ca 7 får også mat da. Spiser fra 2-4 timers mellomrom på dagen. Virker som om han spiser seg opp på morningen og kvelden, sjeldnere på dagen/ettermiddagen. Sover 2-3 ganger i løpet av dagen, men det varierer når og hvor lenge etter hva vi gjør den dagen.

Skrevet

Dattern min er 3,5mnd. Synes rutinene kom litt av seg selv jeg..Disse rutinene har vi hatt en god stund, men har bare endret litt på klokkeslettet for natta( til tidligere)

Sånn har vi det:

- Står opp i alt fra 0730-0830.

- Mat( jeg gir kun mme på flaske)

- Leker hun på babygymmen og bruker å duppe av litt innimellom

- Mat igjen alt fra 11-1230 Da legger jeg henne ut for å sove i vogna. Kan sove alt fra 2-4 timer.

- Mat

- Leke med babygymmen

- Mat

- Kosing i sofaen

- Stell ta på pysj evt bading. Dette starter vi med i alt fra 1845-1915 kommer ann på hvor trøtt hun er

- Mat og legging kl 1930-2015.

Dette fungerer kjempe fint for oss. Mina er født 7 september. Hadde termin 17 sept, men hun kom før:)

Skrevet

Vil også råde deg til det samme. Det gjorde jeg med Mina.. Så litt på henne når hun sovna på teppe og hvor lenge hun brukte å sove. Da fant jeg at at jeg går en tur i det tidsrommet, for da sover hun mye lengre.

lykke til

Skrevet

Min ble 12 uker i går:)

Vi står opp mellom 8-8:30 og spiser, så "skravler" eller leker vi i 20-30 min før han sovner. Mat igjen etter 3 timer, litt skravling eller leking igjen og mer soving, så våkner han og vil ha mat osv osv. Vi legger han mellom 20 og 21 og jobber hardt i en times tid for å få ham til å sove. I løpet av natta våkner han 2 ganger for mere mat og ny bleie.

Gleder meg til han ikke sover så mye. Gøy å leke med ham, men han holder jo ikke ut lenge:)

Ofte blir han trøtt men vil ikke sove på dagtid. Da blir han skikkelig gretten og vi må vogge, trille eller kjøre en tur for å få ham til å sovne igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...