Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #1 Skrevet 25. desember 2006 Dette er egentlig et innlegg til deg som sendte ønsket at andre med denne sykdommen delte litt erfaringer... jeg fant ikke innleggget ditt, derfor så åpnet jeg en ny en..... jeg lovte å komme tilbake, da jeg skulle på undersøkelse på sykehuset forgje tirsdag... jeg fikk pratet med en overlege, og han sa at det ikke var noe farlig overhodet å ta de medisinene jeg bruker ( pentasa). Jeg var selv veldig skeptisk, men han mente at det beste for barnet var at jeg holdt meg frisk... og jeg er blitt så mye bedre... Og jeg anbefaler virkelig å få en time på sykehuset, og få pratet med folk som kan mye om dette. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte på ultralyd hver 4. uke fra uke 26.. for å se om fosteret får tilstrekkelig næring, da barna til de med UC har en tendens til å være litt små... Men jeg ble så beroliget etter denne timen.... Og synes det er veldig bra å bli så tett fulgt opp.. ellers så fikk jeg beskjed om å leve mest mulig normalt... Så dette går nok veldig bra!! Lykke til :-)
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Min søster har også denne sykdommen, og fikk i februar en flott liten gutt etter et fullgått og problemfritt svangerskap. Tantes lille gull Hun måtte bytte ut noen av de medisinene hun brukte og kutte ut andre i en kortere periode, ut fra utviklingen til barnet, men det var i kontrollerte former og gikk helt fint. Som du sier kan barnet bli litt mindre enn vanlig vekstkurve, og hun erfarte i alle fall helbom på termin ut fra målt størrelse. JM der hadde ikke kunnsakp nok til å korrigere for bruk av medisiner, tross informasjon fra min søster.... Uansett, dette går helt sikkert fint. Du får tettere oppfølging og det er en god trygghet ha med på ferden. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Ja hei:-) det var nokk meg det ja..!! Tusen takk for at du gir tilbakemelding det setter jeg stooooor pris på:-)..Valgte som sagt å ikke gå på den medisinen jeg ble tilskrevet ,men skal på sykehuset for kontroll 11 januar å skal forhøre meg da om denne medisinen (pentasa). Jeg har ikke blitt verre til nå(takk gud for det) ,men som sagt blir man verre må man ta medisin. Jeg fikk veldig lite info på sykehuset, men dette med UL skal jeg ta opp med legen for jeg har også hørt noe om ekstra oppfølging, pga mindre næringsopptak i tarmen. Jeg er i uke 24 nå så det begynner jo å nærme seg 26 uker.. Jeg synes et er bra at du har fått såpass mye info og ekstra oppfølging. noe jeg ikke fikk, da han jeg kom til hadde lite erfaring med gravide og UC. Dette er noe jeg skal KREVE neste gang:-)!!! Tar ekstra vitaminer og prøver å spise sunt ,men jula har gått i sofa sliting og godtespising:-/.., uuups... Lykke til videre ,fortsatt god jul og takk ,takk;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå