kose endelig mamma Skrevet 25. desember 2006 #1 Skrevet 25. desember 2006 er foran liggende morkake det samme som at morkaka ligger langt nede? kan det ta lengre tid å merke liv når morkaka er foran? er 18 uker å merker ingen ting. dette er første mann også.
marthe78 Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 hei du! Jeg er nå i uke 21, og var på ultralyd for 3 uker siden. Der fikk jeg høre at jeg hadde en morkake som lå langt nede, og måtte tilbake på ultralyd igjen i uke 30, for å se om den har flyttet seg oppover.. er visst noe de forsikrer seg om før fødselen tror jeg... jeg kjente heller ikke noe liv i uke 18, og fikk høre fra jordmor at i mitt tilfelle så ligger morkaken og "polstrer" slik at beveglesene til barnet ikke når frem... så det er visst ingenting å bekymre seg for når morkaken ligger slik.. er nok bare å vente..Jeg kjente ikke noe særlig før lille julaften, men da kjente jeg opptil flere spark, og det var så morsomt... så det er nok bare å være tålmodig :-) Lykke til videre, og fortsatt god jul :-)
mamma t Michelle/Fabienne+1 Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 jeg hadde det i forrige svangerskap, og den lå midt foran på magen. Det var mitt andre svangerskap, og jeg kjente ingenting før jeg var godt over 20 uker, den demper godt på sparkene. Første gang kjente jeg heller ikke liv før uke 20. Så det er helt vanlig å ikke kjenne liv tidlig, når det er første gang.
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 26. desember 2006 #4 Skrevet 26. desember 2006 Vi var på ul den 21. og fikk satt termin tilbake med ca 4 uker, slik at vi egentlig bare er 15+0 i dag,isteden for 19+5, og fikk beskjed om at morkaka lå foran. JM sa at det var helt vanlig å ikke kjenne fosterbevegelser så godt da, med mindre ungen sparker imot livmorveggen der morkaka ikke sitter. Men det merkelige er at jeg har kjent liv siden uke 11.... Er mitt tredje svangerskap, og jeg hadde problemer med å huske hvordan det kjentes ut. Men til og med mannen min og vår eldste datter har kjent liv på utsiden av magen, så vi har visst vært ganske tidlig ute med å kjenne bevegelser... Men har vært nokså rolig i jula...
Pilje Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 Hei!! Morkaka ligg forran hos mæ å,-så æ kjente ikke spark å aktivitet før i uke 19-20.Ungen har nåkk sparke men mot ryggen-å det kjenn man visst ikke....Det e vanli sir jm og ultralyd lægen at man kjenn liv seinar når morkaka ligg forran.Så det e nåkk ikke så længe igjænn til du kjenn nåkka:) Fortsatt go jul:)
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Ja, min ligger foran.. Har kjent bevegelser tidlig fra uke 10- 11 (Egentlig uke 12-13 etter mine beregninger, terminen ble flyttet 12 dager), men veldig lite spark denne gangen, mer at barnet snur og flytter på seg. Kan en sjelden gang kjenne et lite spark på siden. Det merkes godt at morkaka polstrer godt.. En liten ting til, jeg kjente ikke liv før rundt 17 fullgåtte uke i første svangerskap, og da hadde jeg morkaka på bakre vegg, så du trenger ikke bekymre deg, i førsten kan det mer ligne på tarmbevegelser..
Elax Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har også foranliggende morkake, noe som ikke betyr at den nødvendigvis ligger langt nede. Min lå i alle fall foran, og jordmora sa den var fint plassert. Jeg er også førstegangs og kjente ikke noe liv før i forrige uke, altså uke 20. Utrulig deilig å kjenne det lille nurket som jeg så turna rundt under ultralydundersøkelsen : )
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har morkaken foran, men den ligger midt på så vidt jeg vet. Jeg kjente faktisk ikke ordentlig liv før nærmere uke 25 og ble lettere hysterisk over det, men alt viste seg å være i orden. Jeg kjente litt bobling etter uke 19, men skjønte ikke helt hva det var. Vær tålmodig og prøv å ikke sammenlign deg selv med andre. Alle er forskjellige :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå