Mum K&K Skrevet 25. desember 2006 #1 Skrevet 25. desember 2006 fikk beskjed om 20% vekstavvik for en uke siden. Har lite fostervann og morkaka muligens nedsatt funksjon. Fikk klump i halsen...men er 36 fullgåtte uker,så vesla er frisk og fin og ferdig utviklet... men,bare lurte på om det var andre her i samme situasjon? jeg skal føde på avd. A Ullevål.
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 slapp av ..ta det med ro..dettte kan endre seg..bare få i deg nok næring og hold deg frisk ,det gjorde jeg og så gikk ting bedre jeg er i uke 40 nå og babyen er i hvertfall blitt 3020 gr nå så det skal nok går bra skal du se.. jeg skal føde på kk i bergen
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 Har det motsatt.. vekstavvik på 13% pluss, men hadde ei venninne som hadde 18prosent vekstavvik minus, men ho fødte en normal stor gutt på 3890gram. Håper at det hjelper deg litt.
Lynet Skrevet 25. desember 2006 #4 Skrevet 25. desember 2006 Da jeg gikk gravid fikk vi vite at babyen hadde over 30 % vekstavvik (vekstretardert). Jeg ble ganske bekymret og hadde masse spørsmål jeg følte jeg ikke fikk svar på. Hvorfor, hva har jeg gjort, hva skal jeg gjøre så det ikke blir værre? De siste 3 ukene var jeg på kontroll (CTG og ultralyd) annen hver dag for å følge med utviklingen til den lille. Jeg fikk også vite at dersom jeg ble bekymret kunne jeg når som helst komme til jordmor for en ekstra CTG utenom de fastsatte kontrollene. Videre fikk jeg beskjed om å ta det rolig slik at all energi skulle gå til den lille. Stress kunne forverre situasjonen. Da jenta kom (på termin) var hun 2600 g. Lita og helt perfekt. Hun var sterk og frisk og tok puppen med en gang. Dersom du er veldig bekymret synes jeg du skal ta kontakt med jordmor så får du kanskje en avtale om å komme inn til ekstra kontroller dersom dette ikke allerede er avtalt. Håper at innleggene her hjelper deg litt. Lykke til med den lille!!
mamman til nyttårsbarn Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 Babyen vår hadde et vekstavvik på -25 for en uke siden, blir fulgt ekstra opp med kontroller (ctg+ultralyd). Nå har jeg bare 5 dager igjen så jeg blir satt igang umiddelbart dersom kontrollene ikke er tilfredsstillende. Har født et dysmaturt barn tidligere også...
Mum K&K Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2006 Hei igjen. Skal på ctrg og Ul nr.4 i dag...hadde 3 stk kontroller på sykehuset forrige uke,så jeg føler jeg blir tatt hånd om. Det er fostervannet legen er mest opptatt av, for det minker og minker. Er spent på hvordan det blir på kontrollen i dag, for overlegen på sykehuset vil legge meg inn dersom det har sunket drastisk med fostervann. Hvis det er under "5 cm" vurderer de innleggelse for så å sette i gang en fødsel. Ved forrige kontroll for 5 dg siden hadde jeg "5-6 cm fostervannsmengde". Kjenner heldigivs masse liv. Jeg er ikke så bekymret for at hun er liten,men mer bekymret for at jeg har eeeenda mindre fostervann... ble litt "tatt på senga", da jeg absolutt ikke er klar for å føde før januar.hehe. Noen andre som skal føde på avd.A Ullevål rundt disse tider? klem fra meg
Mum K&K Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2006 slapp å bli lagt inn i dag. ny kontroll 1.januar. noen andre som skal føde i beg. av januar da? klem
Bea80 & Gullgutten Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 Jeg var på ul i dag, og min store baby er 25% større enn nomalt.... den er nå 3500 i uke 36!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå