Gå til innhold

Er det greit at de sover på siden i senga?


Hemmeline

Anbefalte innlegg

Har alltid lest at de skal sove på ryggen... men på sykehuset la de ofte Evelina på siden når de la henne til å sove.

Jeg sliter litt med å få henne til å rape og gulpe etter at hun har spist, og tenker da at det må jo være greit å sove på siden i tilfelle det kommer litt mens hun sover. Da får hun det ihvertfall ikke i halsen.

Er det noen som vet noe om dette å sove på siden, flere som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Legg aldri ho Temine på sia, kun vess æ har ho på fanget, men ikkje når ho ligg å sover, lett at dem kan dette over på magen...Og det e jo ikkje bra...

E ikkje farli at ho ligg på rygg og gulpe, det kommer ut...Lukkemuskelen i halsen demmes e ikkje lukka, så det kommer automatisk ut...

Håpe du blei litt klokere av svaret...

 

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på sykehuset sa de til meg at de kunne ligge på siden og ryggen. og ikke magen..

 

vist dem ligges riktig på siden så detter de ikke om. du kan også legge dem på magen og vri hodet til siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om natten ligger hun på ryggen.

men om dagen ligger hun siden, men ikke slik at hun ruller over på magen. lager støtte med dynen slik at hun ikke ruller noen steder.

jeg gjør det mest fordi jeg ikke vill at hun skal få et flatt bakhode.

 

så bytter jeg om på sidene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset ble jeg fortalt at barn var kvalme en tid etter at de var kommet ut, og at de derfor legges på siden på sykehuset (at en eller annen grunn så blir de mindre kvalme av å ligge på siden...).

Barn skal sove på ryggen har jeg blitt fortalt.

 

Jeg legger henne litt på høyre side (på mitt fang) etter at hun har spist "alt" for mye, det sies at mageskken tømmes litt fortere da - og at det kan begrense gulping. Når hun etterpå skal legges i senga, så legger jeg henne på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...