Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #1 Del Skrevet 25. desember 2006 Hva gjør jeg nå,da? Er i uke 14. Så nå nettopp at gravide IKKE bør spise spekeskinke, og unngå alt kjøtt som ikke er gjennomkokt/-stekt. Sitter her med massiv dårlig samvittighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurket4a Skrevet 25. desember 2006 #2 Del Skrevet 25. desember 2006 Hei. Jeg spurte legen min om det var noe som jeg ikke burde spise. Fikk til svar fra henne at jeg bare skulle spise akkurat det jeg hadde lyst på. Hun sa ingenting om at noe mat skulle jeg holde meg unna. Men det er sikkert litt forskjellig fra lege til lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTilTre? Skrevet 25. desember 2006 #3 Del Skrevet 25. desember 2006 Det heter seg at man ikke skal spise mat som har ikke har vært skikkelig stekt eller kokt fordi noen bakterier (deriblandt listeria tror jeg) kan forårsake spontanabort, kan finnes i spekemat ol. Jeg for min del er gravid med nr to og har spist spekeskinke, spekepølse o.l hele tiden, men jeg har unngått rå fisk (for eksempel røkt laks) og hjemmelaget spekemat. Det er veldig sjelden disse bakteriene overlever norges strenge krav når det gjelder å framstille mat. Jeg ville tatt det helt med ro hadde jeg vært deg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #4 Del Skrevet 27. desember 2006 Legen min sa det ikke var noe problem å spise spekemat. Men måtte holde meg unna rakfisken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #5 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før for et par dager siden, og var vettskremt fordi jeg i jula har spist nesten alt som ikke er lov: upasturiserte blåmuggoster, tartar (rått kjøtt!), sushi (rå tunfisk), pluss julebord med vin og rakfisk. Tok to negative tester først, så hadde bestemt meg for å slappe av og kose meg godt i jula. Når legen bekreftet graviditet begynte jeg nesten å grine og følte jeg meg som verdens verste vordende mor! Men han ba meg slappe helt av og sa dette gjaldt mange mødre, og at det som skadet barnet mest var om vi gikk rundt og var stressa. Han mente også det var svært lite mat som var "forbudt". Håper dette beroliger litt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå