Anonym bruker Skrevet 24. desember 2006 #1 Skrevet 24. desember 2006 Jeg har hatt massevis av melk siden dag en. Nå er gutten min 7 mnd og hatt en runde forkjølelse, og ikke villet ha særlig mye pupp pga tett nese. Har pumpet ut litt, og fått i ham litt pupp men med litt mer styr enn før. Han har 4 tenner og biter lett om han blir frustrert. Han har blitt slappere på fast føde også da han var syk. Nå er han frisk igjen men i natt var han helt surrete. Han våkner, griner, men ville ikke ha pupp, suttet litt på den og hylte. Fikk den i ham tilslutt, heldigvis. Da sugde han bra. Har alltid hatt veldig rask utdrivningsrefleks, men merker at den ikke er like bra som før etter denne sykdomsperioden.. Jeg er litt fortvila, for bortsett fra når han er trøtt, vil han ikke ha pupp pga at det tar for lang tid for ham å få igang puppen. Ender ofte med at jeg på pumpe og gi på flaske. (han har vært syk 2 uker)Har virkelig aldri hatt dette problemet tidligere! Jeg har merket det veldig på melkeproduksjonen og har drukket ammete, prøvd å hvile(som ikke er så lett i jula) og syns det har hjulpet endel. Problemet som gjenstår er vel at jeg aldri vet om han har tenkt å ta puppen eller ei.. I natt trodde jeg faktisk at han var ferdig med puppen for godt, for han pleier alltid ville ha pupp når han er trøtt, men heldigvis snudde det tilslutt og jeg har ammet flere ganger idag. Jeg er så utrolig redd for å måtte slutte å amme før et år er gått og jeg er stresset for å skulle gi mme, tullete kanskje, men jeg er så opptatt av å gi ham "naturlig" mat og han får nesten bare økologiske produkter ellers. Er det noe jeg kan gjøre i denne situasjonen? Kjenner dere det igjen? Kan jeg få tilbake min fantastiske utdrivningsrefleks? Håper på svar.. ble litt langt det her.
Hoppetussa Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 Jeg er verken Expat eller Blomman, men kanskje jeg kan hjelpe deg litt "midlertidig". Du burde gå inn på www.ammehjelpen.no - amming fra a-å - brystvegring. Der kan du lese om årsaker til hvorfor han ikke tar puppen, og hva du kan gjøre i forhold til det, og står mer utfyllende enn det jeg hadde forklart her. Hvis du synes det er verdt bryet å pumpe deg i stedet for å gi mme, kan du gjøre det i mellomtida, siden han tar flaske. Du blir sikkert også litt stressa av dette, siden du sier at du aldri vet om han vil ta puppen eller ikke. Stress hemmer også utdrivningsrefleksen din. Det kan kanskje hende at han ikke tar godt nok tak i puppen og at utdrivningsrefleksen kommer seinere i gang? Ha en fortsatt god jul!
Blomman Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 prøv å stimuler utdrivningsrefleksen ved å rulle/stryke på brystvorten med rene fingre - slapp av så godt du kan. Legg på varmepakninger før du før du stimulerer. Se på ammehjelpen.no - varmepakninger i nettbutikken - lignende kan du få kjøpt i sportsbutikker og - i disse pakningene er det en metallplate som man knekker på og væsken inne i pakningen krystlliseres og blir varmt på et øyeblikk (kokes etter bruk i 10 min og vips klare til i bruk igjen ;-) ) Konatkt evt lege/legevakt for å få resept på syntocinon nesespray om ikke tiltakene over hjelper (si at du har snakket med ammehjelper som anbefaler det) Lykke til å ha en god jul ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå