Gjest Skrevet 24. desember 2006 #1 Skrevet 24. desember 2006 Hei dere og god jul! Er i den situasjon at jeg har så mye kynnere at jeg må ta det helt helt piano i de siste forberedelsene til jul... og da fikk jeg liksom tid til å sveipe innom her på selveste julaften... Så til saken...har fått en stygg v-formen blodutredelsen bak på det ene låret og oppdagen også til min store skrekk...en tykk blodåre under den ene rumpeballen... Er det noen som har erfaring med at det avtar/forsvinner etter fødsel?
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2006 #2 Skrevet 24. desember 2006 Heisan! Er også gravid for andre gang, å har masse blodutredelser på lår og legger. Snakket med legen om dette, som mente det var å kjempe en kamp jeg aldri kom til å vinne... Jeg bruker lårlangestøttestrømper hver dag, noe som skal redusere det. Blodutredelsene vil gå noe tilbake etter fødselen, for vi har jo mer blod og vann i kroppen nå. Men det vil dessverre ikke forsvinne helt... Det må en gjøre kirugisk eller med laser hvis en er heldig... Blir nok lenge til jeg skal gå i shorts igjen ja!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2006 #3 Skrevet 24. desember 2006 Jeg er førstegangsgravid, og bena mine ser ikke ut Åreknuter bak knærne, blodutredelser fra lysken og ned til ankelen omtrent. Er helt blå ved knærne. Har bare fått beskjed om å bruke støtte-stayups, og ha bena høyt. Hadde jeg blitt sykemeldt når dette satte i, så tror jeg nok det kunne vært begrenset veldig. Hadde jobb der jeg sto 10 timer hver dag (turnus) i veldig høy temperatur. Har fått vite at det ikke er noe å gjøre med. Jeg kan søke om operasjon, men siden dette er min første - vil det ikke være lurt - altså fordi jeg ønsker meg flere barn. Vil bare bli verre ved nestemann, men når man er ferdig med "barningen" så kan jeg søke om operasjon. Det som er problemet da, er at sjansen for blodpropp øker, og problemene kan ofte forflytte seg. For meg vil ikke laser ha noen virkning, er nok litt for omfattende. "Oppløftende" at legen sier at det vil bli verre ved et nytt svangerskap. Men men, 1 barn er for lite for meg, så koste hva det koste vil..
Gjest Skrevet 25. desember 2006 #4 Skrevet 25. desember 2006 Jeg oppdaget første strekkmerket mitt (antakeligvis) på siden av magen i går.Det var ikke strekt utenpå,men har sett andre som har slike blårøde streker.Håper det bare er noen blod årer som forsvinner. Er ett under at ikke jeg har åreknuter enda.Er førstegangs,og moren min har vært kjempeplaget med de (etter hun ble 30 da mest) Hun har til og med vært operert for de.Har hørt at de kan forsvinne,men også kan bli.Hvis de er veldig sjenerende kan man gå til sånne hudspesialister og sprøyte inn ett slags stoff som visst nok fjerner de.Men det koster. Kjøp støttestrømper,sitt med beina opp,ikke stå lenge om gangen.Fikk noen råd : Heller sitte enn stå,heller ligge enn sitte hvis man har mulighet til det.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 Funnet ut at jeg nok er veldig heldig, det eneste jeg har er en framtredende blodåre helt oppe ved lysken. 2 cm lang.. Venter nr 2 nå, 9 uker til termin. Krysser fingrene for at dette holder seg til mål.. Ikke moro å være strekkmerker og åreknuter fra topp til tå. Hadde nok aldri vist meg i no mindre enn bukse og genser igjen. Hverken offentlig eller hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå