Gå til innhold

fra forsamtalen hvor lenge er det til man er igang m ivf?er i skikkelig dilemma..

Anbefalte innlegg

for nå skal mannen til ny brokk operasjon 11 jan..og vi skal på forsamtale 31 jan...ig da lurer jeg på når er det man setter igang etter en sånn samtale? er det da 6mnd ventetid?? håper liksom på at vi skal greie det selv uten hjelp da..og nå går han til akupunktør også for å få flere antall... noen som kan hjelpe meg??

gledelig jul alle sammen!!!! Må det neste år bli enda bedre!!!

Fortsetter under...

det tar vell sikkert litt tid etter den samtalen...min erfaring er at alt tar lenger tid enn man tror,jeg var tenkt å utsette forsøket pga ferie,men gjor det ikke,heldigvis!for forsøket ble ikke før 2 mnd etter ferien..kjør på du!hvis du får starte rett etter samtalen skal du nå uansett vente på mensen,så 20 dager etter det begynne på spray osv...det tar jo 30 dager ca...så da er vell mannen din snart i slaget igjen!

lykke til vertfall:)

Vi var inne til forsamtale 29sept.Da sammen med ett par til.Dette tok ca 1 time,og denne dagen tar mannen også en sædprøve.Deretter får dere snakke med legen,tar en innvendig ul.Så snakker dere med en spl som skal forklarer litt om medisinene/hvordan man setter sprøytene.Så snakker dere om mens-syklusen din.

Jeg hadde selvsagt nettopp fått mensen da vi skulle inn,noe ubehagelig,men det gikk greit ift ul.Så da begynte jeg på suprekur x4(kl:07,12,17 og 22) den 16okt.Under denne beh.skal man ha en menslignende blødning etter ca 1 til 2 uker etter oppstart av nesespray.

Man drar og tar bp og ul for å se hvordan kroppen responderer på medisinene.For min del måtte jeg gå noen dagen x-tra på gonal-f.

Ta dette i betrakning,da det ble ca 3000kr mere enn hva vi hadde regnet med(på en og samme dag)

Så kunne jeg endelig sette el-sprøyta den 22nov,uttak den 24nov,innsetting 26nov.

Men som sagt en vet aldri..ting kan komme i veien,eller at det ikke er plass akurat når du forventer mens.

Det avhenger i om det er privat el offentlig.

Lykke til

takk for svar!! JA hvis vi skl inn 31 jan har jeg akkurat hatt mensen så da må jeg vente til neste syklus før jeg kan starte igjen og så spraye 20 dager..? ja da blir det vel to mnd hvertfall..kanskje vi da har greid det på egenhånd..eller får man ikke lov til å ha samleie da??

Gjest Bjørnen Collargol

Dersom du nettopp har hatt mensen når dere kommer inn til samtale så kan du jo egentlig starte opp den syklusen. På dag 21.... Da begynner du på spray og det er ikke noe problem å sex da :-)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...