Gå til innhold

Når synes DU at man skal flytte over pruttisn til eget rom ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes rundt 1 år ca, men vi får se hva som skjer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sander hadde nok flytta inn nå om vi ikke skulle ha flytta i helt nytt hus i april, men jeg orker ikke å ommøbelere bare for noen mnd hehe

han blir 9 mnd 29.des...

Skrevet

Vi flytta snuppa på eget rom da hun var 2-3 mnd. Hun ble for stor for korga vi hadde ved vår seng, og i stede for å flytte sprinkelsenga inn (trangt!), la vi henne på eget rom. Det har gått kjempefint! Vi bruker babycall, så vi hører hver minste lyd. Hun får fortsatt mat et par ganger om natta. Da sitter jeg og ammer i en stol på rommet hennes.

Herlig å ha soverommet for seg selv igjen; nå kan vi prate etter at vi har lagt oss og jeg kan lese på senga før jeg sovner! (Bedre for sexlivet også, hadde det ikke vært for spiralen som gir meg blødninger...)

Skrevet

For lenge siden :P hehe, neida

Min er 8 mnd, og han våkner av lydene vi lager (les: pappaen sin snorking) om natten. Når pappaen har sovet på sofaen har småen sovet som en stein :P.

Vi skal bygge rom til han nå, det er på høy tid. Da vil båve vi og småen få mye bedre netter og våkne opp mye mer uthvilt.

Men det varierer jo fra baby til baby, noen liker lydene og får ikke sove uten at mamma og pappa sover på samme rom.

Og så har vi en genial løsning. Døren til der småen skal få rom og vår soveromsdør er tvers over hverandre med 1,5 meters mellomrom, så vi hører han godt!

Skrevet

Jeg hadde planer om å ha han hos oss til rundt året, men han våkner en del ganger om natta og sovner igjen..var helt greit det før..men nå har han fått en uvane med å lage en voldsom sovelyd når han prøver å sovne..han ligger sånn :ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅAAAAAAAAAAAA..kjempehøyt, veldig koselig å høre på på dagtid, men på natta ble det litt vell plagsomt! så han flytta for noen dager siden..og søvdene vår er myyyyye bedre :)

han er 8mnd nå..så det var vel kanskje egentlig på tia alikevel:)

vi har foresten også dør inn fra våres rom inn til hans, så vi har den døra litt på gløtt, så vi hører han hvis han vil ha mat ol.. :o)

Skrevet

eg har hatt tulla mi inne på sitt eget rom siden me kom heim fra sjukehuset eg, og da har gått supert, ho liker best og sove på sitt rom nå. syns det er deiligt at ho sover på eget rom også eg

Skrevet

Jentå e 6 uker og rundt 2 - 3 mnd flytter vi henne inn på rommet "hennes" :-)

Har hørt litt om dette å ha dem for lenge hos seg, da kan det bli vanskelig i ettertid å avvenne dem ...

så etter anbefalinger flytter vi henne såpass tidlig... men hvem vet- kan hende det er jeg som ikke takler det helt :-)

Får se...

Skrevet

Med mine 3 store gjorde jeg det etter 3-4 mnd og hadde planer om det med lille jenta og, men siden hun støtt er syk ligger hun fortsatt på vårt rom og kommer til å gjøre det ennå en stund. Nå er hun 1 år

Skrevet

Liten skal over på eget rom om en mnds tid ca :) Vi må pusse opp helt fra bunn, men hadde det ikke vært for det så tror jeg hun hadde fått eget rom fra hun var sånn 3-4 mnd :) Hun er snart 9 mnd nå..

Skrevet

Det må man vel nesten se ann etter som tiden går, eller??

Hadde vi hatt ekstra soverom hadde jenta mi flytta dit når hun var 3-4 mnd. For da sov hun hele natten gjennom. Fra 21.30 til 6-7 på morran =)

Men jeg hadde nok ikke orka om hun fortsatt nattamma eller noe sånnt nei...

Skrevet

Hvis amn har soverommene ved siden av hverandre med en gang.

Det gjorde vi og har funka kjempefint for oss.

Skrevet

Kjem vel an på ungen. Vår er 11 måneder og han er ikkje klar. Han våkner om natta og sovner igjen om ein av oss strekker ut handa og stryk litt på han. Hjelper ikkje det tek vi han oppi til oss, og han sovnar att til.

Blir det for mykje skriking då er han vanskelegare å roe.

Eg trur at han trivest godt med slik vi har det no, ein kan jo og sei at vi er egoistiske som ikkje lærer han å sove heilenatta igjennom, fordi vi ikkje orker å gå igjennom våkenetter og skrikemetode.

Så lenge det er så lite arbeid for oss å gjere det slik, og guten får nok søvn, og vi får nok søvn så vært det ikkje endringar her. Sex har vi og, han søv, og får ikkje med seg kva vi gjer på.

Blir det behov for eige rom så får vi vel gjere det, men eg tykkjer han endå er liten og vil ha han nærme meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...