Gå til innhold

trodde fast føde skule hjelpe på nattesøvnen? Noen som har opplevd mere våkne barn etter å ha begynt med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gitt grøt ca 1,5 mnd nå (gutten vår er ca 6,5 mnd)

Til å begynne med fikk han grøt på kvelden og sov bedre om natten, sluttet å våkne på kvelden, noe han hadde gjort tidligere.

Men da vi begynte med grøtmåltid nr to, om morgenen, har det skjedd forandringer. Den siste uka så har han begynt å våkne flere ganger om natten(i natt kl2,kl4,kl6), og ikke bare det at han våkner, men han er jo så lys våken som det går ann å bli. Og blid som en sol og klar for å tulle å leke.....

Siste dagene har vi til slutt måtte stå opp ca 0430. For å være våkne en time eller to og så vil han sove igjen.

Blir veldig trøtt av dette, og lurer på om noen har opplevd det samme og som kanskje har noen gode råd?

Skrevet

min lille er urolig etter sengetid nå, har ikke vært det før

jeg tror det er pga av grøten, men vet ikke helt

så, jeg har tenkt å prøve å ta grøten tidligere på dagen

Skrevet

Kun halvparten av alle barn sover lengre om natta ved intro av fast føde.

Husk at det er det totale inntak av mat som er viktig, ikke at babyen spiser seg stinn om kvelden.

Sørg for at de lengste søvnperiodene blir om natta.(jada, ikke lett når jeg leser innlegget ditt)

Lykke til og god jul!

Skrevet

Datteren min sov hele natten gjennom FØR vi begynte med grøt. Når vi begynte med grøt begynte hun også å våkne flere ganger om natten for å få mat. Det er først etter at hun har begynt å spise to grøtmåltider og en full middagsporsjon at hun har begynt å sove hele natten igjen.

Liten trøst kanskje, men det går seg vel til etter hvert?

Skrevet

jeg gir min gutt grøt til frokost, og brødskive på kvelden..hadde akkurat det samme problemet som deg...bare problemet vårt var at han våkna annenhver time på natta når han fikk grøt på kvelden!

du kan jo erstatte det ene grøtmåltidet med brødskive eller middag å se om det hjelper! Grøt er jo kjent for å ligge tungt i magen..tenk deg selv når du har spist deg litt for mett på risengrynsgrøt for eksempel (vet ikke om det blir helt det samme, men du skjønner :o) )

Skrevet

mi jente er snart 6 mnd og her er samme problemet, veit jo ikkje om da e av den grunn, men da har vert litt våken netter dei siste dagane for å sei da sånn.

Skrevet

Jeg sluttet med grøt på kvelden pga det samme som deg..

Gir grøt kl 10 jeg, og middag kl 17, så får hun velling når hun legger seg og sover som en liten prinsesse gjennom hele natten :-)

Verdt ett forsøk iallefall og prøve med velling istedet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...