Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille-gullet spyr opp grøten han får. middagsglass og frukt spiser han uten å kaste den opp igjen, men grøten kommer alltid i retur!

må alle barn ha grøt?

Noen flere som har opplevd/har erfaringer med dette?

Skrevet

De burde få i seg korn i hvertfall. Er han gammel nok til å få brødskive?

Skrevet

eg veit om ei som spudde opp grøten og ho hadde cøliaki, nå spørs jo da ka graut du gjer då??? mi tulle vil ikkje ha graut, me har prøvd alle sorter, utenom hvete for det er masse cøliaki i slekta hennes så da prøve me å vernte med.. når er dei gamle nok til å spise brød.. mi tulle er bare 5,5 mnd då..

Skrevet

Man må ikke gi grøt. Så lenge dere er igang med annen mat er det jo inge fare. Min lillegutt på 11 mnd spiser ikke grøt, kun et par tre ts smaker av middagsmaten vår, en porsjon fruktmos og litt yoghurt. prøver litt brødskive og han spiser noen få biter - noen hopper over grøt og rett på skive - bare la babyen få mat i sitt eget tempo.

Les Anbefalinger for spedbarnsernæring - se ammehjelpen.no amming fra a-å anbefalinger......

Skrevet

Jenta vår på 2.5 år spiste aldri gråt (grøt er ikke så vanlig i alle land og hun er født utenlands). Hun fikk frukt med fiber i (f.eks glass med frukt og havre) og brød når hun ble litt større. Dersom barnet tåler gluten men ikke liker grøt så kan du prøve å finne andre fiber kilder.

Hvis han fortsatt reagerer på mat med fiber/mel så bør du nok undersøke med lege om det kan være glutenallergi eller noe slik. Men først ville jeg anbefalt deg å se om han kan spise noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...