Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare sende deg en liten hilsen for å ønske deg og dine en riktig god jul. Her har vi hatt en fredelig kveld med god mat, da det meste er unnagjort. Nå venter sengen, slik at vi blir opplagt til en en lang og koselig dag i morgen.

Det blir koselig å følges ad videre inn i det neste året, du skal se vi blir 3.gangs mammaer samtidig i juni :-)

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei NINNI!! =0)

Så koselig å se melding fra deg. Nå ble jeg så glad! Ja her sitter jeg alene oppe. Ungene har lagt seg for lenge siden og sambo gikk i seng for en time siden. Jeg bare må slappe av litt før senga kaller.

Har jobba virkelig i hjemmet i dag for å gjøre det klart til den store dagen med stor D. Badet er ikke ferdigvakset, men med en klut i mårra så sier jeg meg fornøyd. Det blir da jul uansett. _Hvordan er det med deg, har du stresset de siste dagene eller? Har ikke sett deg her inne på lenge. Men selvfølgelig, jeg er heller ikke her inne så ofte som i begynnelsen.

Vi må følges videre i året som kommer Ninni.Det blir spennende. =0)

Ellers så ønsker jeg deg og din familie en trivelig jul med masse glede og mye god mat! =0)

Juleklemmer fra

Skrevet

Da var jammen både julaften og 1.juledag unnagjort. Dagene går fort når det er masse som skjer og en endelig har litt fri. Jeg jobber turnus, og er så heldig å ha fri 4 dager sammenhengende nå i jula. Det er ren luksus. I morgen er siste dagen, før det bærer på jobb igjen. Har fri til helgen da, men skal jobbe 1.nyttårsdag. Synes jeg har vært kjempeheldig denne julen. Ikke har jeg stresset så mye før jul heller, vasket litt nå og da uten å ta den helt store grovvasken. Den tar jeg heller over jul, når all denne matlagingen er unnagjort.

Ute blåser det opp igjen, skikkelige vindkast. Håper ikke det blir storm, har ikke fått sjekket værmeldingen i dag. Ikke det, litt vær har jeg aldri hatt i mot, men nå lengter ungene etter snø og skivær.

Blir ikke så god tid til å sitt og skrive her inne om dagene nei. Jobb, mann og unger , hus og hjem og skolegang krever sitt. Skal levere en eksamensoppgave utpå nyåret, og har ikke begynt ennå. Så her må det skjerpings til. Men, må jo bare innom en tur av og til, og leser nok mer enn jeg skriver.

Nå er jeg så utrolig mett her jeg sitt og skriver, føler at en ikke gjør noe annet enn å spise for tiden. Og magesekken har jo krympet betraktelig etter denne fastekuren som jeg omtrent gikk på her i starten. Ble mye knekkebrød.. Nå spiser jeg det meste, og er lite plaget med kvalme mer. Utrolig deilig! Prøver å spise mest mulig sundt da, men ikke helt enkelt nå i denne juletid. Blir bedre når hverdagen kommer. Håper alt er vel med deg også, og at dere har hatt to koselige juledager til nå.

Skrevet

hei Ninni

Ja så var to juledager gått. I dag har vi vært på middag hos sambos tante og i mporgen er det middag for min familie her. Jeg har forberedt det meste i kveld. Liker ikke å stresse i siste liten. Så både poteter og andre grønnsaker er skrelt og skåret opp til sodden i morgen. Vi blir tolv stykker og da er det morsomt å ikke stå på kjøkkenet hele dagen, derfor lager jeg noe så lettvint som sodd. Det liker alle.

Så du skal jobbe i mellomjula du? Jeg skal ikke begynne på igjen før 2.januar. Men så jobber jeg på skolen også da...

Så du studerer oppå jobbinga? Da er du tøff. Ikke enkelt å få til det med alt det andre? Bare familien krever jo sitt.

Hva studerer du da?

Nei nå skal jeg følge litt med på tv her. Har fått så vondt i skuldrene i kveld av all den sjauen med matlaaginga og skrelling osv. Må hvile kroppen litt.

Vi snakkes Ninni

Klem

Skrevet

Hei, hei..

Ja da var første arbeidsdag unnagjort, og det var igrunnen greit å være på jobb også. Var sånn passe travelt, så da blir det tid til litt kos og skravling også :-) Men, kjenner at jeg er sliten etter en arbeisdag, og har da mye vondt i ryggen. Er spent på om dette er noe som vil forverre seg... Har slitt med bekkenløsning før også :-(

Og du har vel kommet deg igjennom gårsdagen med 12 til bords.. Vi hadde sodd i dag vi, og var 10 sammen. Det gikk kjempefint, og var riktig så koselig. Det er det fine med jula, å få treffe masse familie og venner og kose seg sammen.

Har fortalt nyheten på jobb i dag, så nå sprer det seg nok fort. Koselig det da, og alle var jo så glade på vår sine vegne. Blir plutselig mer virkelig når man forteller det til folk, blir jo til at en får snakket mer om det selv også da.

Varierer det til deg hvor mye liv du kjenner? Det varierer veldig til meg, men tror det har noe med leie til babyn og at jeg har morkakan delvis på fremre vegg. Blir jo litt bekymret når jeg synes det går for lang tid mellom at jeg kjenner noe, men vet jo at det er tidlig å forvente å kjenne noe hver dag også. Uff, alt en skal bekymre seg for.

Er så trøtt i kveld, så tror jammen jeg må ta en tidlig kveld. Tar på med både jobb og middagsgjester, selv om det er koselig. Snakkes :-)

Skrevet

Hei Ninni=0)

Jeg skulle egentlig funnet senga nå, men skriver et svar til deg først!

Ja vi har hatt to dager med middagsgjester vi nå. 2.juledag kom min familie. Vi ble elleve til bords med smått og stort. Jeg hadde laget to 12l.kjeler med sodd, og det ble kun spist en' =0) Så idag inviterte jeg sambos familie. Vi ble 10 til bords og sannelig er det ikke halve kjelen igjen! Så nå har jeg invitert svigers til i morgen også for å hjelpe oss med restene av restene! he he..

Jeg kjenner også litt forskjellig til babyen. Har ikke merket så mye i dag. Men tror det kommer av at jeg har hatt det så travelt at jeg ikke har hatt TID til å kjenne etter. Har nesten ikke sittet ned. Blir jo travelt med alle disse middagsgjestene!

Nå er det sent og jeg er sliten. Skal finne senga og "Arsenikktårnet" av Anne B.Ragde. Begynte såvidt på den i går. Satt faktisk opp til kl 0200 i natt og leste! Ikke rart kanskje at jeg er trøtt i kveld?

Nattaklem

Skrevet

Hei igjen.

Det tar jammen på å være på jobb om dagene, er helt pumpa når jeg kommer hjem. Har vel noe med at jeg ikke er helt i samme form som jeg bruker å være, blir fortere sliten, har vondt i rygg og hofter og dessuten så er jeg utrolig trøtt om kveldene. I dag var det dessuten ekstra krevende på jobb, en pasient som ble veldig dårlig. Sitter som en slakt i stolen om kveldene :o) Litt av et syn..

Skulle lest så mye jeg også, men helst pensumlitteratur jeg da. Elsker å lese skjønnlitteratur også, men det blir for sjelden prioritert å sette seg ned med en bok. I mitt neste liv kanskje.. :o)

Gleder meg til neste uke, da er det UL og fastsettelse av termin. Har veldig tro på at 6.juni er riktig jeg da, for vet ganske nøyaktig når befruktningen skjedde :-) Vi tenker å ta barna med oss, tror de vil synes det er stas. Er jo ikke så lenge siden siste UL, så føler meg rimelig trygg på at alt er bra og at det er greit å ha ungene med. Synes å ha sett at du også skal på ul neste uke. Skal dere vite kjønn om de kan se det eller? Hos oss vil ikke mannen min vite, så da blir det vel ikke :o/ Er visst jeg som er den mest nyskjerrige av oss. Ja, ja, får jo tidsnok vite det da..

Kjente en del liv i går, og det var så deilig. I dag har det vært mer rolig igjen. Har en del kynnere innimellom, og det synes jeg er litt ubehagelig. Liker det ikke når magen blir steinhard. Merket det godt når det var litt stress på jobb i dag. Får prøve å ta det litt mer med ro. Men ikke like lett det heller da sjø.

Nå er det på tide å finne senga for meg, er stuptrøtt som vanlig og burde lagt meg for lenge siden. Vi snakkes.

Skrevet

Hei hei.. =0)

Stakkar deg da, du må ikke slite deg ut helt. Du får ikke noe ekstra takk for det vet du. -Bare ekstra plager. Så ta en ekstra pust i bakken når du føler for det.

Selv så sitter jeg her alene på stua ikveld også da.. Har bladd litt i kirkebøkene som finnes på nett. jeg har drevet litt med slektsgranskning siden i sommer skjønner du, og det er utrolig mye å finne på nett. Men i kveld har jeg ikke funnet noe nytt. Tidkrevende arbeid.

Nå skal jeg gå og finne loppekassa. Blir vel et halvt kapittel i boka før øynene tvinger meg til å sove *gjesp*

Er sliten jeg også.

Det stemmer at jeg skal på UL neste uke. Den 4.januar, på torsdag. Når skal du? Gleder meg kjempemasse jeg.

Jeg kommer til å beholde min gamle termin uansett om de flytter på den. Jeg vet når jeg ble befruktet og hadde el, så de får si hva de vil. Dessuten, bebisen bestemmer visst alt dette sjøl. he he

Nei nå er det sengetid for meg. Vi snakkes!

Klem

Skrevet

Hei og godt nyttår!

Dytter jeg. har litt dårlig tid akkurat nå =0)

Vi snakkes mer i dette nye året!

klem

Skrevet

hei dytter igjen jeg. Hvordan er det med deg?

Skrevet

Hei :o)

I dag har vi vært på UL hele familien. Ungene syntes det var kjempestas. Det var en utrolig koselig opplevelsen sammen med en godt voksen jordmor med masse humor. Gutten vår på 11 greide å se masse, og var helt bestemt på at han hadde sett at det ble en gutt. Jordmor var egentlig enig med han, men var ikke 100% sikker da det var vanskelig å se det skikkelig. Samme for meg, har jo følelsen av at det blir gutt men tar ingen ting for gitt før nurket er ute. Fikk litt tidligere termin, 03.06.07. Ikke store endringen da. Og nurket hadde vokst fint siden sist, var kjempeaktiv, suttet som bare det på fingrene sine og så ut til å ha alle ting på plass. Veldig deilig å se. Tenk, er allerede 18 + 5 dg i dag, tiden går jo kjempefort nå.

Har hatt veldig mye kynnere siste dagene, også når jeg er nesten i ro. Jordmor mente derfor at jeg burde sykemeldes 50%, og ta det mer med ro fremover. Da ville jeg også holde lenger i jobb mente hun. Fikk time til legen i morgen, så får høre med han da. Er liksom litt nederlag å bli sykemeldt igjen nå, synes jo det er kjekt å være på jobb men har jo ikke bare meg selv å tenke på. Og kynnerne har virkelig økt på siste dagene, i tillegg til at bekkenløsningen er blitt verre.

Ellers går jo dagene veldig fort når man er i full jobb og er utslitt etter jobb. En middagslur frister stadig, og det har jeg jo egentlig ikke tid til. Burde jo begynt med oppgaven min, samt lese til eksamen. Ja, ja, alt blir vel etter hvert.

Lykke til med UL i morgen da, blir spennende å høre fra deg etterpå. Håper alt er bra med deg ellers!

Skrevet

Hei Ninni

Jeg har skrevet på flere innlegg i kveld hvordan det gikk på UL i dag, så du kan jo lese noen av de nyeste innleggene etter kl 2130 i kveld.

Heldig du som fikk tidligere termin da! Jeg fikk utsatt den med 6 dager, til 13.juni. Puh! Men håper at nurket har lyst til å komme litt før.

Dytter denne jeg. Så snakkes vi.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...