Gå til innhold

Lite melk om kvelden

Anbefalte innlegg

Jeg har fullammet i tre og en halv mnd nå, og tror kanskje jeg har litt lite melk på kvelden. Den siste tiden har lillegutt våknet flere ganger om natta, og tidligere enn vanlig for å spise. Når han spiser siste gang før han legger seg om kvelden suger han begge puppene helt tomme. I løpet av dagen spiser han som oftest av kun et bryst, og virker fornøyd med det.

Hva kan jeg gjøre for å øke melkemengden på kveldstid?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7547832-lite-melk-om-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig med lite melk om kvelden, du har hatt en lang dag og er kanskje litt sliten. Så du bør jo sørge for nok næring og hvile. Ellers er jo hyppig amming på kvelden et tiltak, men det gjør dere kanskje allerede siden du mener du har lite melk? Han begynner jo å bli større også, og trenger mer melk. Hvis han ikke virker fornøyd og mett på kvelden før du legger han, kan du jo lage opp litt mme bare for å ha i bakhånd(du trenger jo ikke å bruke den), og ellers er det jo snart muligheter for å begynne med grøt som påfyll etter kveldspuppen. Vi begynte med grøt i stedet for mme da snuppa var like gammel. Hun brakk seg av mme, så da var grøt et godt alternativ for å la henne slippe å gråte pga sult før legging.

jeg har en sønn på snart 4 mnd.jeg hadde det samme problemet.men jeg gir han ca 150 ml morsmelk erstattning(nan) om kveldene før han skal legge seg..nå har jeg rikelig med melk..var sikkert litt stressa på kveldene.. han sover stortsett hele natten også etter at jeg begyne å gi han flaska:)

det er normalt at de ofte vil ha mer på natta i perioder- det kan være økedøgn (noen tar det bare på natt...)og da er det viktig å legge til på natta - da blir det mere melk etterhvert. Viktig å slappe av og drikke godt. Ellers se ammehjelpen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...