Gå til innhold

Til dere som har født.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette med å føde før og etter termin..... Mange sier det er arvelig, både fra faren og moren sin side. Hvis både jeg og samboeren min ble født akkurat på termin tror jeg sjansen er stor for at jeg slipper å gå på overtid.

Stemmer det for dere? Både i forhold til far og mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor gikk 14 dager over termin meg meg, og hadde forholdsvid lange fødsler. Jeg gikk fire dager over og hadde en kort fødsel på fire timer. Stemte altså ikke helt på meg. Veit dessverre ikke om samboeren min ble født på termin.

Skrevet

Jeg tror ikke det stemmer... Min mor gikk 5 dager over med meg, mens svigermor fikk samboeren min en stund for tidlig (husker ikke helt hvor lenge før, men det var en god stund før termin).. Og jeg begynte i fødsel nøyaktig på termin :o)

Skrevet

I vår familie stemmer det. Min farmor gikk over termin med sine, og mamma gikk 14 og 10 dager over termin med oss. Jeg gikk 11 dager over termin med forrigemann og min søster gikk også godt over tiden.

Skrevet

min mormor gikk lenge over med min mor. hadde hard og lang fødsel. Min mor gikk 10 dager over med meg, en fødsel som ikke startet ordentlig av seg selv, og som var hard og lang.

Jeg gikk 19 dager over termin med min datter. Ble satt igang, og "lå" i 57 timer. altså hard og lang igjen..

Nå fikk hverken min mormor el mor flere enn 1, så det blir spennende å se om kroppen min skjønner hva den skal gjøre når jeg nå venter nr 2.

De sier (jordmor og lege) at det går i arv fra mødre til døtre..

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Er ikke arvelig med oss, men vet at det er spesielt en hviss risiko med å føde før terminen (altså ALT for tidlig fødte barn 8-6uker før terminen)hos de som har mødre som har gjort det før dem. Men ikke over terminen. Moren min fødte ei uke før terminen med både meg og søsteren min, men jeg fødte 6dager over tiden. Med en sikker menstermin.

Skrevet

Mamma har 3 barn,fødte meg og broren min 6 uker for tidlig, og minsten 1 uke før termin.

Jeg fødte førstemann 2 dager før termin, og nå er jeg på overtid.....

Tror det er heelt tilfeldig!

Skrevet

Sambos mor fødte to uker før termin, min mor fødte til termin. Min søster fødte på termin. Jeg har gått lengst over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...