Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #1 Skrevet 23. desember 2006 ..når, fra hvilke uke, 'roer' babyen seg i et leie? jeg mener da vanlig leie med hodet ned el seteleie..når sjekkes dette på kontroll? hvis man får beskjed om seteleie- gjøres det noe spes for å snu barnet??
Mrs. Bouquet Skrevet 23. desember 2006 #2 Skrevet 23. desember 2006 Uke 36 blir det gjort vurderinger om babyen ikke ligger med hodet ned. Ligger det i seteleie, er det litt forskjellig praksis, men det er vanlig å prøve å snu den manuelt fra utsiden med å vri babyen rundt på utsiden av magen. Man får beroligende og smertestillende, ca. 50% klarer de å snu, og 50% av de blir liggende med hodet ned. Det er en viss komplikasjonsfare med å snu, så det er ikke alltid det blir gjort, for eksmepel om man har et såkalt risikosavngerskap har jeghørt
oesmamma Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 Er vel mange som ikke fester seg før dagen før har jeg hørt...
Storebror & Lillesøster Skrevet 25. desember 2006 #4 Skrevet 25. desember 2006 var på kontroll i uke 34 da kjente hun etter hodet og sa at det lå klart og det satt godt der da hun riksa på det,mente at det hadde festa seg...
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 25. desember 2006 #5 Skrevet 25. desember 2006 Kommer ann på om man er førstegangs eller ikke... Det er uvanlig at ungen snur seg etter uke 36 når man er førstegangs,men er man flergangs så er det mer vanlig at ungen ikke fester seg eller snur seg før ganske sent.
selfangerkjerringa Skrevet 25. desember 2006 #6 Skrevet 25. desember 2006 Må bare kommentere at det er forskjell på å legge seg til i et leie, og å feste seg... de kan ha lagt seg i fødselsposisjon (enten med hode eller rumpe nederst), men hodet trenger likevel ikke å være festet. Knøttemor hos meg har ligget med hodet ned i bekkenet siden uke 33 eller noe (jeg er andregangs), men hodet hennes er ikke festet. Hvis hodet er godt nedi bekkenet så er sjansen for at hun plutselig snur seg i seteleie ganske liten.
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 25. desember 2006 #7 Skrevet 25. desember 2006 Hadde ytrevendingsforsøk med gutten min i uke 36, gikk kjempe fint. Om noen er int i hvordan det gjøres så bare send meg en privat mld=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå