Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #1 Skrevet 23. desember 2006 Spør dere erfarne gravide on jek tør å spise røykalaks.Pakken er ikke åpnet enda,å den er ferskpakket.Har så lyst på=)
♥ FrøkenFryd på tjukken Skrevet 23. desember 2006 #2 Skrevet 23. desember 2006 ååå.....jeg har så lyst på røykelaks!!!!!Har hatt det hele svangerskapet., men ikke turd å spise det. Hadde sikkert gått fint...men tar ingen sjanser.. Men det SKAL ligge i kjøleskapet når jeg kommer hjem fra sykehuset!!!
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 23. desember 2006 #3 Skrevet 23. desember 2006 Jeg spiste røklaks i går jeg. Er værre med rakfisk og gravlaks. Men fisken jeg spiste hadde vært fryst da,så da skal det visstnok ikke være så skummelt
Meg og bøllegutta!! Skrevet 23. desember 2006 #4 Skrevet 23. desember 2006 Jeg har spist røykelaks i svagerskapet. Så lenge den er ganske fersk er det trygt. Er sikkert trygt uansett egentlig : )
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 Bare å spise. Jeg spiste det senest i dag ;o)
rahi Skrevet 23. desember 2006 #6 Skrevet 23. desember 2006 Jeg har holdt meg unna for sikkerhets skyld.
Gizom81 Skrevet 23. desember 2006 #7 Skrevet 23. desember 2006 Heisann du Hvis du har lyst, så spis det. Jeg tror at du vil enten bli kvalm eller ikke ha lyst på hvis du ikke har godt av det. Jeg spiser alt i svangerskapet, sushi, grav og røyklaks, fenalår.. ikke stressa og heller ikke hatt noe som helst problemer.. Julehilsen
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 25. desember 2006 #8 Skrevet 25. desember 2006 Ekke du bekymra for toksoplasmosen da Gizom?? Ikke det at du får problemer, men babyen kan jo få problemer.. Holder meg til det jeg får vite av jordmor og lege er trygt å spise, så om det blir noe med babyen så vet jeg med sikkerhet at det ikke er min feil..bare fordi jeg ikke greide å holde meg borte fra rått kjøtt. Hadde ikke takla å få vite at det var pga den fenalår biten jeg spiste i jula, som gjorde at babyen min ble smitta av toksoplasmose. Vet at det er mange som påstår at toksoplasmoviruset ikke er mye utbredt her i Norge,men fakta er at smitten øker i omfang. Spes ettter at verden har blitt så mye mindre.. For 20år siden var det bare gjennom kattens bæsj en kunne få bakterien i seg, og smitten kom ikke gjennom kjøtt eller grønnsaker. Fikk forklart kjempe godt gjennom mora til ei venninne av meg som er lege og kostholdsekspert. Men vell bekomme til dere som spiser uvaska grønnsaker og rått/ikke gjennomstekt kjøtt.
Leola Skrevet 25. desember 2006 #9 Skrevet 25. desember 2006 Røykelaks er trygt:) ALLE jeg har spurt av leger og jordmødre har gått god for det. Så til og med et sånn spm greie med jordmor Siri her fra BIM, og hun gikk også god for det.
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 25. desember 2006 #10 Skrevet 25. desember 2006 Og ja røykelaks er trygt, har spist en del av det i begge svangerskap, blei så "opptatt" av fenalåret;)Så henger meg på Lillemora=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå