Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lest at man kan spise røka laks ferskest mulig.Men vist jeg åpner pakken i dag,kan jeg spise den lenge da?Skal kose oss med laks og eggerøre i dag.Så lurer jeg på en ting til.Når jeg spisre stekt egg liger jeg bløt plomme.Er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg var på kontroll her om dagen og har hørt mye om at man skal være forsiktig med å spise forskjellige ting. Jeg spurte gynekologen min og hun sa at jeg skulle bare spise akkurat det jeg selv ville. Men dette er helt sikkert forskjellig fra lege til lege og er sikkert flere som har hørt noe annet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røket laks kan man spise. men det er gravet man skal holde seg unna.

Ellers må man bruke sunt bondevett og stole på magefølelsen.

Kos deg med egget ditt også du...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sies jo at alt som ikkeer kokt og stekt, skal man holde seg unna.. og.. røykalaks, er røyka.. ikke stekt, eller kokt.. så.. det er bare opp til deg selv, hva du føler du burde/ikke burde gjøre.. JM min sa at hvis jeg skulle spise røykalaks, så burde jegspise den så fersk som mulig.. 1-2 dager i kjøleskapet. men hun kunne jo ikke komme med en garanti for at jeg ikke ville få tokso, eller listeria.. så. jeg lar være.. har kjempe lyst på røykalaks.. men tenker som så.. det er bare snakk om 9 månder av livet mitt.. det er ikke mye egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...