Gå til innhold

Noen som har kjørt langtur med babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hbor gamle var babyen når dere kjørte langtur første gang. Foreldrene mine bor 70 mil fra meg, er litt skeptisk til å la jenta mi sitti i bilstol så lenge... hun er bare 7 uker nå, skal ikke på tur før i påska, så da er hun 5 mnd. er d forsvarlig å kjøre så langt med henne da, eller burde jeg heller ta fly?

Skrevet

Vi var på ferie i Juli med gutten vår han var da 3 måneder gammel. Vi kjørte i 5 timer og stoppet hver time for å strekke ut ryggen hans.men det gikk kjempe flott..og vist han er 5 måneder så går nok det helt fint:D

Skrevet

Kjørte 60 mil tur-retur alene med knerten da han var 3,5 mnd. Stoppet etter mellom 2 og 3 timer (når han våknet eller "sa fra") og det gikk helt glimrende! Når vi tok pause ble det som regel mellom en halvtime og en time. Sjekk på Trygg Trafikk hvis du er usikker, for der står det veiledende råd om sånt.

Skrevet

vi kjørte 50 mil med vår sønn da han var 6 uker, det gikk kjempe fint. Han sov nesten hele turen, men jeg vekket han innimellom, for å hvile ryggen hans.. la han flatt, skiftet bleie, og gav han litt mat på noen av stoppene. Går fint å kjøre bil, men regn med å bruke noen ektra timer. De sier i fra da de er lei..

Vi har hatt mange slike turer...da mormor og morfar ikke bor i nærheten.

Noen ganger tar vi fly,det går og kjempe fint :-)

God tur :-)

Skrevet

det går nok greit. men babyer i den alderen blir lett utålmodige... kjørte med min på 7 mnd igår og det var litt for langt, neste gang legger vi inn en overnatting på veien. kanskje du kjenner noen på halvveien du kn utnytte deg av?

Skrevet

Vi har kjørt mange langturer med lilletuppa vår helt fra hun var nyfødt. Kjørte mellom Trondheim og Kristiansand noen turer i sommer, og da var hun ike mer enn et par uker gammel. Det gikk veldig bra på tre av langturene. Hun sov nesten hele tida (bortsett fra matingen) takket være bagnettet vi hadde. Men fjerde turen (Kr. Sand. til Trondheim) ble alt galt. Da måtte vi stoppe hvert tiende minutt og ta halvtimes pauser. Så når vi kom fram til Oslo etter 8 timer i bil (tar vanligvis halvparten av tiden), måtte vi bestille hotell. Så vi ble en dag forsinet, men sånt må man ta høyde for når man reiser med en baby. Nå har vi flyttet til Oslo i høst, så nå blir ikke bilturene fullt så lange. Allikevel merker jeg at hun blir mer og mer utålmodig i bil jo eldre hun er. Og spesielt etter at vi kun bruker bilstolen nå. Det viktigstre rådet jeg vil gi til folk som skal kjøre langt er å beregne goood tid, gjerne dele opp turen ved å ta en overnatting midtveis. Ta mange småpauser og la turen gå etter babyens premisser. Hvis h*n sover hele tiden er det jo bare å kjøre på, men hvis det er mye grining må man rett og slett bare stoppe oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...